Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

In ce conditii se acorda tichete de vacanta pentru angajat in concediu medical?

de Cristian Tanase 23 Iun. 2020 672

In ce conditii se acorda tichete de vacanta pentru angajat in concediu medical?
Pentru un angajat care figureaza in concediu medical incepand cu 01 ianuarie 2020 (concediul medical a inceput din octombrie 2019) si pana in prezent (iunie 2020) se acorda vouchere de vacanta in anul curent?


Raspunsul specialistului:

Potrivit art.1 alin.(2) din OUG 8/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, acorda, anual, in perioada 1 ianuarie 2019 - 31 decembrie 2020, vouchere de vacantain cuantum de 1.450 lei pentru un salariat.
Conform art. 36 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018, in perioada 2019 - 2020, personalul din cadrul institutiilor si autoritatilor publice, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 30 din Legea nr. 500/2002 si la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv activitatile finantate integral din venituri proprii, infiintate pe langa institutiile publice, beneficiaza de vouchere de vacantain conformitate cu prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 8/2009.

Totodata, conform art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 107/2018, prevederile art. 26 alin. (4) – (6) din Legea nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare intrain vigoare la data de 1 ianuarie 2021.

Astfel, in limita resurselor bugetare, angajatorul stabileste, in conditiile alin. (2) al art.1 din ordonanta precitata, cand acorda voucherele de vacanta, de comun acord cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, dupa caz.

In cazul institutiilor si autoritatilor publice centrale si locale, modalitatea de acordare a indemnizatiilor de vacanta se stabileste prin hotarare a Guvernului, fara a se diminua cuantumul anual acordat salariatilor din administratia publica centralasi locala pentru vouchere de vacanta sau echivalent.

Totodata, Codul muncii stabileste in cuprinsul art. 145 alin.(4) faptul ca la stabilirea duratei concediului de odihna anual, perioadele de incapacitate temporara de munca se considera perioade de activitate prestata.



Acordarea voucherelor de vacanta astfel cum rezulta din preambulul OUG 8/2009 este "cu rol de recuperare a capacitatii de munca, de crestere a productivitatii muncii salariatului si de motivare a acestuia pentru a-si mentine calitatea de salariat in respectiva intreprindere".

Insa, intrucat la aceasta data nici OUG 8/2009 si nici normele metodologice de aplicare a acestei ordonante nu cuprind prevederi concrete cu privire la acordarea voucherelor de vacanta salariatilor care intr-un an calendaristic au fost in concediu medical, apreciem ca aceste aspecte ar trebui sa fie reglementate de comun cu acord cu organizatiile sindicale legal constituite sau cu reprezentantii salariatilor, dupa caz.

Astfel, in opinia noastra, pana la emiterea noii hotarari de Guvern prevazuta de Legea nr.153/2017 pentru determinarea indemnizatiei de vacanta, apreciem ca voucherele de vacanta se acorda in conformitate cu prevederile in vigoare, respectiv OUG 8/2009, cu modificarile si completarile ulterioare si ale HG 214/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale celor stabilite de comun acord cu reprezentantii salariatilor, la nivelul respectivului angajator.

Asadar, in situatia unui salariat care in tot cursul perioadei de referinta a fost in incapacitate temporara de munca, apreciem ca angajatorul poate decie si cuprinde in regulamentul propriu posibilitatea acordarii vocuherelor de vacanta in perioada concediului de ITM, dar doar in situatia in care are cum sa ii retina persoanei in cauza impozitul de 10% aferent contravalorii la acea data, sau poate reglementa acordarea voucherelor de vacanta la data revenirii salariatului din ITM, acordare ce se poate realiza in baza unei cereri intocmita de salariat.

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
Abonare newsletter

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016