Organizare concurs recrutare la nivel local. Cum se procedeaza tinand cont de OUG 57/2019?

de Ioana Stoica 02 Iun. 2020 1407

Organizare concurs recrutare la nivel local. Cum se procedeaza tinand cont de OUG 57/2019?
Tinand cont de noile prevederi ale OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cine organizeaza concursul de recrutare pentru ocuparea functiei contractuale de conducator al unui serviciu public de gospodarie, aflat in subordinea consiliului local, sau a unei functii de manager, conducator de institutie culturala, aflata de asemenea in subordinea consiliului local? Scoaterea la concurs o face serviciul/institutia publica, unitatea administrativ-teritoriala, prin primar, sau consiliul local, prin primar.


Raspunsul specialistului:

Potrivit art. 154 din Codul administrativ, primarul conduce institutiile publice de interes local, precum si serviciile publice de interes local si indeplineste atributii privind serviciile publice asigurate cetatenilor, de interes local (art. 155 alin.(1) lit.d) din Cod).

In exercitarea atributiilor prevazute la art. 155 alin. (1) lit. d), primarul numeste, sanctioneaza si dispune suspendarea, modificarea si incetarea raporturilor de serviciu sau, dupa caz, a raporturilor de munca, in conditiile legii, pentru personalul din cadrul aparatului de specialitate, precum si pentru conducatorii institutiilor si serviciilor publice de interes local (art. 155 alin. (5) din acelasi act normativ).

Totodata, la art. 155 alin.(8) din Codul administrativ, se precizeaza ca numirea conducatorilor institutiilor publice de interes local, respectiv ai serviciilor publice de interes local se face pe baza concursului sau examenului organizat potrivit procedurilor si criteriilor aprobate de consiliul local la propunerea primarului, in conditiile partii a VI-a titlul II capitolul VI sau titlul III capitolul IV, dupa caz.

In ceea ce priveste institutiile publice de cultura, semnalam ca potrivit OUG 189/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, prin autoritate se intelege organ al administratiei publice centrale sau al administratiei publice locale, autoritatea deliberativa, reprezentata prin ministru, conducator sau autoritate executiva, in calitate de ordonator principal de credite pentru institutia publica de cultura, dupa caz.

Fata de aceste aspecte, apreciem ca in situatiile mentionate de dvs si in functie de procedurile agreate de Consiliul local, organizarea concursului se va realiza de catre primar, ca reprezentant al Consiliului local, cu respectarea conditiilor precitate.

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016