Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Salarizare bugetari 2016: ce prevede ordonanta de urgenta pentru salariile din administratia publica

de Ana Tudor 12 Apr. 2016 11205

Salarizare bugetari 2016: ce prevede ordonanta de urgenta pentru salariile din administratia publica
Tinand cont ca salariul minim brut pe tara garantat in plata va ajunge in mai 2016 la 1.250 de lei, legea salarizarii bugetarilor necesita modificari substantiale.



In prezent, salariatii din administratia publica sunt platiti conform Legii-cadru nr. 284/2010 - cand salariul minim pe economie era de 600 de lei, ceea ce a determinat o serie de inechitati in materie de salarizare in raport cu nivelul studiilor si al activitatii profesionale prestate.

In plus, in prezent avem niveluri diferite de salarizare pentru aceeasi functie, chiar in cadrul aceleiasi institutii publice, iar cresterea treptata a salariului minim din ultimii ani a dus la stabilirea aceluiasi nivel de salarizare pentru personalul cu atributii si nivel al studiilor diferite in cadrului aceleiasi institutii.

Mai mult decat atat, autoritatile/institutiile publice centrale si locale se confrunta cu o serie de procese aflate pe rolul instantelor de judecata din intreaga tara avand ca obiect eliminarea discrepantelor rezultate din neaplicarea in integralitate a prevederilor Legii cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice.

Aceasta este motivatia proiectului de ordonanta de urgenta privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, al carui continut il redam in continuare:

    CAPITOLUL I
    Dispozitii generale
    SECTIUNEA 1
    Dispozitii comune


Art. 1 – Obiectul de reglementare

(1) Prezenta ordonanta de urgenta are ca obiect de reglementare stabilirea unui sistem de salarizare pentru personalul din sectorul bugetar platit din bugetul general consolidat al statului.
(2) Prezenta ordonanta de urgenta creeaza cadrul legislativ pentru:
a. dezvoltarea unui sistem de fundamentare a politicilor salariale in sectorul bugetar si de supraveghere a aplicarii acestora;
b. dezvoltarea unui sistem de distribuire a resurselor bugetare alocate pentru cheltuielile de personal, prin stabilirea salariilor de baza in sectorul bugetar, in vederea promovarii performantei individuale;
c. remunerarea persoanelor care ocupa functii de demnitate publica.

(3) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, drepturile salariale ale personalului prevazut la alin. (1) sunt si raman in mod exclusiv cele prevazute in prezenta ordonanta de urgenta.
(4) Prin contractele colective de munca/acordurile colective de munca si contractele individuale de munca nu pot fi negociate salarii sau alte drepturi de natura salariala in bani sau in natura care excedeaza sau contravin prevederilor prezentei ordonante de urgenta

Art. 2 – Domeniul de aplicare
(1) Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta se aplica:
a. personalului   din   autoritati   si   institutii   publice,   respectiv   Parlamentul, Administratia Prezidentiala, autoritatea judecatoreasca, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, autoritati ale administratiei publice locale, alte autoritati publice, autoritati administrative centrale autonome, precum si institutiile din subordinea/coordonarea acestora, finantate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
b. personalului din autoritati si institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale;
c. personalului din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii;
d. persoanelor care sunt conducatori ai unor institutii publice in temeiul unui contract, altul decat contractul individual de munca;
e. persoanelor care ocupa functii de demnitate publica.
(2) Dispozitiile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica Bancii Nationale a Romaniei, Autoritatii   de   Supraveghere   Financiara,   Autoritatii   Nationale   pentru   Administrare   si Reglementare   in   Comunicatii   si   Autoritatii   Nationale   de   Reglementare   in   Domeniul Energiei.
(3) Intra in categoria personalului din sectorul bugetar personalul din autoritati si institutii publice incadrat pe baza de contract individual de munca, personalul care ocupa functii de demnitate publica numite sau alese si personalul care ocupa functii asimilate functiilor de demnitate publica, magistratii, precum si personalul care beneficiaza de statute speciale, inclusiv functionarii publici si functionarii publici cu statut special.
   
Art. 3 – Gestionarea sistemului de salarizare
(1) Gestionarea   sistemului   de   salarizare   a   personalului   din   institutiile   si   autoritatile publice se asigura de fiecare ordonator de credite.
(2) Gestionarea sistemului  de salarizare a  personalului din  institutiile de  invatamant preuniversitar si universitar de stat se asigura de Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice.
(3) Gestionarea sistemului de salarizare a personalului din unitatile sanitare publice din reteaua Ministerului Sanatatii si a autoritatilor administratiei publice locale se asigura de ordonatorii principali de credite si de Ministerul Sanatatii.
(4)Ordonatorii de credite au obligatia sa stabileasca salariile de baza/soldele functiilor de baza/salariile functiilor de baza, indemnizatiile lunare de incadrare, sporurile, alte drepturi salariale in bani si in natura prevazute de lege, sa asigure promovarea personalului in functii, grade si trepte profesionale si avansarea in gradatii, in conditiile legii, astfel incat sa se incadreze in sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul propriu.
     
Art. 4 – Controlul aplicarii prevederilor legale privind salarizarea personalului din sectorul bugetar
 Controlul aplicarii prevederilor legale privind salarizarea personalului din sectorul bugetar se   realizeaza   de   catre   Guvern,   prin   Ministerul   Muncii,   Familiei,   Protectiei   Sociale   si Persoanelor Varstnice, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice impreuna cu   Agentia   Nationala   a   Functionarilor   Publici,   Ministerul   Transporturilor,   Ministerul Culturii,   Ministerul   Justitiei,   Ministerul   Educatiei   Nationale   si   Cercetarii   Stiintifice, Ministerul Sanatatii, Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Mediului,   Apelor   si   Padurilor,   Ministerul   Fondurilor   Europene,   Ministerul   Energiei, Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul Afaceri, Ministerul Tineretului si Sportului, Ministerul Comunicatiilor si pentru Societatea Informationala, Ministerul pentru Consultare Publica si Dialog Civic, Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, institutiile de aparare, ordine publica si securitate nationala, Curtea de Conturi a Romaniei, precum si de alte autoritati publice centrale autonome cu atributii in domeniu, potrivit atributiilor din domeniul de activitate al acestor autoritati si institutii publice, stabilite potrivit legislatiei in vigoare.
   
Art. 5 – Raportul salarial
    In sectorul bugetar,  raportul intre cel mai mic salariu de baza si cel mai mare salariu de baza/solda   a   functiei   de   baza/salariu   al   functiei   de   baza/indemnizatie   de incadrare/indemnizatie este de 1 la 12.

 SECTIUNEA a 2-a
    Principiile sistemului de salarizare
    
Art. 6 – Principii

       Sistemul de salarizare reglementat prin prezenta ordonanta de urgenta are la baza urmatoarele principii:
a) principiul legalitatii, in sensul ca drepturile de natura salariala se stabilesc numai prin norme juridice de forta legii sau avand o forta juridica asimilata cu a legii;
b) principiul nediscriminarii, in sensul eliminarii oricaror forme de discriminare si instituirii unui tratament egal cu privire la personalul din sectorul bugetar care ocupa aceeasi functie,
desfasoara aceeasi activitate si are aceeasi vechime in munca si in functie;
c) principiul egalitatii, prin asigurarea de salarii de baza/solde de functie de baza/salarii de functie de baza/indemnizatii de incadrare/indemnizatii egale pentru munca cu valoare egala;
d) principiul importantei sociale a muncii, in sensul ca salarizarea personalului din sectorul bugetar se realizeaza in raport cu responsabilitatea, complexitatea, riscurile activitatii si nivelul studiilor;
e)   principiul   stimularii personalului   din   sectorul   bugetar,   in   contextul   recunoasterii si recompensarii performantelor profesionale obtinute, pe baza criteriilor stabilite potrivit legii si a regulamentelor proprii;
f)  principiul ierarhizarii, pe verticala cat si pe orizontala, in cadrul aceluiasi domeniu, in functie de complexitatea si importanta activitatii desfasurate;
g)   principiul   transparentei   mecanismului   de   stabilire   a   drepturilor   salariale,   in   sensul asigurarii predictibilitatii salariale pentru personalul din sectorul bugetar;
h) principiul sustenabilitatii financiare, in sensul stabilirii nivelului de salarizare pentru personalul bugetar, astfel incat sa se asigure respectarea plafoanelor cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, stabilite in conditiile legii;
i) principiul mentinerii drepturilor salariale stabilite potrivit legii, potrivit caruia personalul isi   pastreaza   drepturile   stabilite   potrivit   legii   aferente   functiei,   gradului   sau  treptei profesionale, studiilor, vechimii in munca, vechimii in functie sau dupa caz in specialitate, obtinute in conditiile legii, daca isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.
    
SECTIUNEA a 3-a
    Definitiii
    
Art. 7 - Termeni

Termenii utilizati in prezenta ordonanta de urgenta au urmatoarea semnificatie:
a)  salariul de baza  reprezinta suma de bani la care are dreptul lunar personalul platit din fonduri   publice,   corespunzator   functiei,   gradului/treptei   profesionale,   gradatiei,   nivelul institutiei la care se presteaza activitatea: central, teritorial, local, astfel cum este stabilita in anexele la prezenta ordonanta de urgenta. Pentru personalul militar, politisti, functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, echivalentul salariului de baza il constituie solda functiei de baza, respectiv salariul functiei de baza;
b)  solda de functie/salariul de functie  reprezinta suma de bani la care are dreptul lunar personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, stabilita in conditiile prezentei ordonante de urgenta;
c) indemnizatia de incadrare  reprezinta suma de bani corespunzatoare functiei, gradului, gradatiei si vechimii in functie, stabilita potrivit anexelor la prezenta ordonanta de urgenta;
d) indemnizatia lunara pentru functiile de demnitate publica  reprezinta suma de bani la care au dreptul persoanele care ocupa functii de demnitate publica sau asimilate acestora, fiind unica forma de remunerare a activitatii corespunzatoare functiei acestora; persoanele care ocupa functii de demnitate publica nu beneficiaza de sporuri permanente, sporuri temporare si/sau de doctorat;
e) salariul functiei de baza  se compune din salariul de functie, salariul gradului profesional detinut, gradatii si, dupa caz, salariul de comanda;
f) solda functiei de baza  se compune din solda de functie, solda de grad, gradatii si, dupa caz, solda de comanda;
g) castigul salarial brut lunar cuprinde salariul de baza sau salariul functiei de baza, ori, dupa   caz,   indemnizatia   de   incadrare,   compensatiile,   indemnizatiile,   sporurile,   primele,
premiile, precum si celelalte elemente ale sistemului de salarizare corespunzatoare fiecarei categorii de personal din sectorul bugetar;
h) solda lunara cuprinde solda functiei de baza, indemnizatii, compensatii, sporuri, prime, premii si din alte drepturi salariale in bani;
i)   functie   similara reprezinta o functie de acelasi fel din cadrul aceleiasi institutii sau autoritati publice, care implica aceleasi conditii de studii, grad/treapta profesionala, gradatie, vechime si conditii de munca;
j) functia de demnitate publica este acea functie care se ocupa prin mandat obtinut direct, prin alegeri organizate, sau indirect, prin numire, in conditiile legii;
k) sporul  reprezinta un element al salariului lunar/soldei lunare, acordat ca procent la salariul de   baza/solda   de   functie   de   baza/salariul   de   functie   de   baza/indemnizatia   de incadrare/indemnizatie, in conditiile legii, pentru fiecare categorie de personal;
l) gradatia  reprezinta dreptul salarial acordat in raport cu vechimea in munca, in conditiile prezentei ordonante de urgenta;
m)  treapta profesionala  reprezinta nivelul de ierarhizare in cadrul functiilor cu studii medii, dupa caz, studii postliceale, gimnaziale sau fara studii;
n)  gradul   profesional reprezinta nivelul   de ierarhizare   in   cadrul   functiilor   cu   studii superioare,   dupa   caz,   cu   studii   superioare   de   scurta   durata   si   studii   medii   in   cazul functionarilor publici;
o)   venitul   salarial   al   personalului   platit   din   fonduri   publice se compune din castigul salarial brut lunar si din celelalte drepturi salariale acordate personalului din institutiile publice, potrivit legii.

    SECTIUNEA a 4-a
    Criterii de performanta
    
Art. 8 – Criterii generale

(1) Ierarhizarea  posturilor in vederea stabilirii  salariilor de baza, a soldelor de functie sau
a salariilor de functie si a indemnizatiilor lunare de incadrare, atat intre domeniile de
activitate, cat si in cadrul aceluiasi domeniu, are la baza urmatoarele criterii generale:
a. cunostinte si experienta;
b. complexitate, creativitate si diversitatea activitatilor;
c. judecata si impactul deciziilor;
d. responsabilitate, coordonare si supervizare;
e. dialog social si comunicare;
f. conditii de munca;
g. incompatibilitati si regimuri speciale.
(2) Criteriile de performanta generale avute in vedere la promovarea in functie, grade/ trepte profesionale a personalului platit din fonduri publice ori in vederea acordarii unor premii sunt urmatoarele:
a. Cunostinte profesionale si abilitati;
b. Calitatea, operativitatea si eficienta activitatilor desfasurate;
c. Perfectionarea pregatirii profesionale;
d. Capacitatea de a lucra in echipa;
e. Comunicare;
f. Disciplina;
g. Rezistenta la stres si adaptabilitate;
h. Capacitatea de asumare a responsabilitatii;
i. Integritate si etica profesionala.
(3) Pentru categoriile de personal platite din fonduri publice care beneficiaza de criterii
specifice de performanta reglementate prin statute proprii, se aplica acestea din urma.
(4) Continutul criteriilor de performanta specifice domeniului de activitate, precum si
procedura de evaluare, se stabilesc potrivit reglementarilor aplicabile fiecarei categorii de
personal de catre angajator.

    CAPITOLUL II – Salarizarea
    SECTIUNEA 1
    Sistemul de stabilire a salariilor in sectorul bugetar

 Art. 9 – Elementele componente ale venitului salarial

(1) Venitul salarial al personalului platit din fonduri publice cuprinde salariile de baza, soldele functiei de baza/salariile functiei de baza, indemnizatiile de incadrare, indemnizatiile lunare si, dupa caz, compensatiile, indemnizatiile, sporurile, majorarile, primele si premiile, precum si  alte  drepturi in  bani si/sau  in natura, corespunzatoare  fiecarei  categorii  de personal din sectorul bugetar.
(2) Salariile de baza, soldele functiei de baza/salariile functiei de baza/ indemnizatiile de incadrare/   indemnizatiile   lunare,   sporurile   si   alte   drepturi   salariale   specifice   fiecarui domeniu de activitate corespunzator celor 7 familii ocupationale de functii bugetare, precum si pentru personalul din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii sunt reglementate in anexele nr. I – VIII din prezenta ordonanta de urgenta.
   
Art. 10 - Salariile de baza si gradatiile

(1) Salariile de baza sunt diferentiate pe functii, grade/trepte profesionale si gradatii.
(2) Fiecarei   functii,   fiecarui   grad/treapta   profesionala   ii   corespund   cinci   gradatii, corespunzatoare transelor de vechime in munca, cu exceptia functiilor de demnitate publica
si functiilor de conducere pentru care gradatia este inclusa in indemnizatia lunara/salariul de baza prevazut pentru aceste functii in anexele la ordonanta de urgenta.
(3) Transele de vechime in munca in functie de care se acorda cele 5 gradatii sunt urmatoarele:
    - gradatia 1 - de la 3 la 5 ani;  
    - gradatia 2 - de la 5 la 10 ani;
    - gradatia 3 - de la 10 la 15 ani;
    - gradatia 4 - de la 15 la 20 de ani;
    - gradatia 5 - peste 20 de ani.

(4) Gradatia obtinuta se acorda cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-au implinit conditiile de acordare.
(5) Grila de intervale pentru stabilirea salariilor de baza pentru un sector de activitate bugetara se compune din intervalele de valori prevazute pentru fiecare functie de executie, grad profesional sau treapta profesionala.
(6) Grilele de intervale pentru stabilirea salariilor de baza specifice fiecarui domeniu de activitate sunt prevazute in anexele nr. I – VIII din prezenta ordonanta de urgenta.
   
 Art. 11 - Modul de stabilire a salariilor de baza
    
Salariile de baza corespunzatoare functiilor, gradelor/treptelor profesionale si gradatiilor sunt prevazute in anexele nr. I - VIII din prezenta ordonanta de urgenta.

 Art. 12 - Politica salariala pentru personalul platit din fonduri publice
Politica  salariala aferenta  personalului  platit  din  fonduri  publice  trebuie sa fie in conformitate   cu   tintele   fiscal-bugetare   din   strategia   fiscal-bugetara,   cu   respectarea plafoanelor cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat.
   
 SECTIUNEA a 2-a
    Alte drepturi salariale


Art. 13 - Drepturi salariale pentru detinerea titlului stiintific de doctor si pentru
activitatea de control financiar preventiv

(1) Personalul care detine titlul stiintific de doctor beneficiaza de salariul de baza/solda de functie de baza/salariul de functie de baza/indemnizatia de incadrare/indemnizatie mai mari cu 15%, daca isi desfasoara activitatea in domeniul pentru care detine titlul.
(2) Personalul care exercita activitatea de control financiar preventiv, pe perioada de exercitare a acesteia, beneficiaza de salariul de baza/solda functiei de baza/salariul functiei de baza mai mari cu 10%.
    
Art. 14 - Indemnizatia pentru functiile de demnitate publica

(1) Indemnizatia   lunara   a   persoanelor   care   ocupa   functii   de   demnitate   publica   sunt prevazute in anexa nr. I la prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Perioada in care persoanele prevazute la alin. (1) au ocupat functii de demnitate publica constituie vechime in munca si in specialitate.

Art. 15 - Salariul de baza pentru functiile de conducere
(1) Salariul de baza pentru functiile de conducere se stabileste la incadrarea in functie, de catre conducatorul institutiei publice, in raport cu complexitatea activitatii desfasurate in cadrul acesteia.
(2) In salariul de baza pentru functiile de conducere atat la gradul I, cat si la gradul II este inclusa gradatia aferenta transei de vechime in munca, la nivel maxim.
   
 SECTIUNEA a 3-a
    Sporuri

Art. 16 – Sporul pentru munca de noapte
 
 Personalul care, potrivit programului normal de lucru, isi desfasoara activitatea intre orele 22,00 si 6,00, beneficiaza pentru orele lucrate in acest interval de un spor pentru munca prestata   in   timpul   noptii   de   25%   din   salariul   de   baza/solda   de   functie/salariul  de functie/indemnizatia de incadrare, daca timpul astfel lucrat reprezinta cel putin 3 ore de noapte din timpul normal de lucru.
    
Art. 17 – Sporul pentru munca suplimentara
(1) Munca suplimentara prestata peste programul normal de lucru, precum si munca prestata in zilele de sarbatori legale, repaus saptamanal si in alte zile in care, in conformitate cu legea, nu se lucreaza, se compenseaza prin ore libere platite in urmatoarele 60 de zile calendaristice dupa efectuarea acesteia.
(2) In cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila in termenul prevazut la alin. (1), munca suplimentara prestata peste programul normal de lucru va fi compensata in luna urmatoare cu un spor de 75% din salariul de baza/solda de functie de baza/salariul   de   functie   de   baza/indemnizatia   de   incadrare/indemnizatie,   corespunzator orelor suplimentare efectuate.
(3) In cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila in termenul prevazut  la  alin.  (1),   munca   suplimentara  prestata   in  zilele  de  repaus   saptamanal,  de sarbatori legale si in celealte zile in care, in conformitate cu reglementarile  in vigoare, nu se lucreaza, va fi compensata in luna urmatoare cu un spor de 100% din salariul de baza/solda de   functie   de   baza/salariul   de   functie   de   baza/indemnizatia   de   incadrare/indemnizatie,
corespunzator orelor suplimentare  efectuate.
(4) Plata muncii in conditiile alin. (2) si (3) se poate face numai daca efectuarea orelor suplimentare a fost dispusa de seful ierarhic in scris, fara a se depasi 360 de ore anual. In cazul prestarii de ore suplimentare peste un numar de 180 de ore anual este necesar acordul sindicatelor reprezentative sau, dupa caz, al reprezentantilor salariatilor, potrivit legii.
(5) La locurile de munca la care durata normala a timpului de lucru a fost redusa, potrivit legii, sub 8 ore pe zi, depasirea programului de lucru astfel aprobat se poate face numai temporar, fiind obligatorie compensarea cu timp liber corespunzator.
(6) Prevederile prezentului articol nu se aplica persoanelor salarizate prin plata cu ora, prin cumul de functii in cadrul aceleiasi institutii sau autoritati publice sau persoanelor angajate cu timp partial.

Art. 18 – Sporul pentru persoanele cu handicap
 Pentru activitatea desfasurata de persoanele cu handicap vizual grav si accentuat, in cadrul programului normal de lucru, se acorda un spor de 20% din salariul de baza/solda de functie de baza/ salariul de functie de baza/indemnizatia de incadrare/indemnizatie.

Art. 19 – Sporul pentru conditii de munca
Locurile de munca, categoriile de personal, marimea concreta a sporului pentru conditii de munca prevazut in anexele nr. I - VIII la prezenta ordonanta de urgenta, precum si conditiile de acordare a acestuia, se stabilesc prin Regulament-cadru elaborat de catre fiecare dintre ministerele coordonatoare ale celor 6 domenii de activitate bugetara, respectiv administratie, sanatate si asistenta sociala, invatamant, justitie, cultura, diplomatie, de catre institutiile de aparare, ordine publica si securitate nationala, precum si de catre autoritatile publice centrale autonome,   care   se   aproba   prin   hotarare   a   Guvernului,   la   propunerea   fiecaruia   dintre ministerele coordonatoare, fiecareia dintre institutiile de aparare, ordine publica si securitate nationala sau autoritatile publice centrale autonome, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei   Sociale   si   Persoanelor   Varstnice   si   al   Ministerului   Finantelor   Publice   si   cu consultarea federatiilor sindicale reprezentative domeniului de activitate.

Art. 20. – Sporul pentru activitati de creatie de programe
 Personalul care desfasoara activitati de creatie de programe pentru calculator, precum si cel care este incadrat in posturi de specialisti in tehnologia informatiei, beneficiaza de un spor de pana la 15% calculat la salariul de baza/solda de functie de baza/salariul de functie de baza/indemnizatia de incadrare/indemnizatie.
 
Art. 21 – Sporuri specifice

Sporurile, compensatiile, indemnizatiile, majorarile, primele, premiile si alte elemente ale venitului salarial specific fiecarui domeniu de activitate sunt prevazute in anexele nr. I – VIII la prezenta ordonanta de urgenta.

Art. 22 – Limitarea sporurilor
(1) Suma sporurilor, compensatiilor si indemnizatiilor acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator principal de credite nu poate depasi 30% din suma salariilor de baza, a soldelor functiilor de baza, a salariilor functiilor de baza sau a indemnizatiilor lunare de incadrare, dupa caz.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplica personalului trimis in misiune in strainatate.
    
Art. 23 – Premii si prime de excelenta

(1) Ordonatorii principali de credite pot acorda premii anuale, semestriale si trimestriale, in limita a 3% din cheltuielile cu salariile aferente personalului prevazut in statul de functii, cu   incadrare   in   fondurile   aprobate   prin   buget,   in   conditiile   stabilite   prin   ordin   al ordonatorului principal de credite. Sumele neutilizate in cursul unui trimestru pot fi acordate in perioadele urmatoare, in cadrul aceluiasi an bugetar.
(2) Din fondul stabilit potrivit prevederilor alin. (1), pana la 50% se poate utiliza pentru acordarea de catre ordonatorii  principali de credite a unor prime  de excelenta pentru personalul   care   a   participat   direct   la   obtinerea   unor   rezultate   deosebite   in   activitatea institutiilor.

    Capitolul III
    Alte dispozitii


Art. 24 – Salarizarea in caz de suspendare a raportului de munca sau de serviciu
(1) Personalul care s-a aflat in concediu platit pentru cresterea si ingrijirea copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 7 ani, in cazul copilului cu handicap, precum si personalul ale carui raporturi de munca sau raporturi de serviciu au fost suspendate din alte cauze, potrivit legii, la reluarea activitatii isi pastreaza gradul sau treapta profesionala in care a fost incadrat anterior suspendarii si beneficiaza de salariul de baza/salariul functiei de baza/solda functiei   de   baza/indemnizatia   de   incadrare   aferente   gradului   sau   treptei   profesionale prevazut in anexele la prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Pentru personalul prevazut la alin. (1), gradatia se stabileste luand in considerare si perioadele care, conform legilor speciale aplicabile, constituie vechime in munca ce se are in vedere la stabilirea drepturilor salariale.
    
Art. 25 - Stabilirea salarizarii pentru functii specifice
(1) Autoritatile, institutiile publice si celelalte unitati bugetare pot include in statele de functii si unele functii specifice altor domenii de activitate bugetara, prevazute in anexele la prezenta ordonanta de urgenta, care se dovedesc a fi necesare desfasurarii activitatii.
(2) Salariile de baza ale personalului incadrat in functii specifice, care nu sunt prevazute in prezenta ordonanta de urgenta, se stabilesc de ordonatorii principali de credite cu avizul Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, al Ministerului Finantelor Publice, si al Agentiei Nationale a Functionarilor Publici pentru functionarii publici, prin asimilare cu functiile si salariile de baza prevazute in anexele la prezenta ordonanta de urgenta si aplicabile categoriei de personal respective.
    
Art. 26 – Cumulul de functii pentru unele functii specifice
(1) In   cazuri   exceptionale,   posturile   vacante   si   temporar   vacante   aferente   functiilor didactice   de   predare,   functiilor   de   specialitate   medico-sanitara   si   asistenta   sociala   si functiilor de specialitate artistica pot fi ocupate si prin cumul de functii de personal angajat, cu  respectarea  prevederilor   legale  privind  cumulul   de   functii  si   a  celor   referitoare  la ocuparea posturilor vacante, in conditiile prevazute la alin. (2).
(2) Posturile   vacante   si   temporar   vacante   aferente   functiilor   didactice   de   predare, functiilor de specialitate medico-sanitara si asistenta sociala si functiilor de specialitate artistica, care nu au putut fi ocupate prin concurs, pot fi ocupate prin cumul si de catre persoane din aceeasi unitate si numai in conditiile in care programul functiei cumulate nu se
suprapune celui corespunzator functiei de baza. In astfel de situatii nu sunt aplicabile prevederile art. 17 din prezenta ordonanta de urgenta.
    
Art. 27 -  Exercitarea cu caracter temporar a unei functii de conducere
(1) Exercitarea   cu   caracter   temporar   a   unei   functii   de   conducere   se   realizeaza   prin numirea temporara a unei persoane angajate care indeplineste conditiile specifice pentru ocuparea functiei de conducere si care nu a fost sanctionata disciplinar, pe o perioada de maximum 6 luni intr-un an calendaristic, daca in statute sau in legi speciale nu se prevede altfel.
(2) In mod exceptional, perioada prevazuta la alin. (1) poate fi prelungita cu maximum 6 luni, daca in statute sau in legi speciale nu se prevede altfel.
(3) In perioadele prevazuta la alin. (1) si (2), persoana beneficiaza de drepturile salariale aferente functiei de conducere respective.
    
Art. 28 – Incadrarea, promovarea si avansarea unor categorii de personal
(1) Pentru personalul contractual sau alte categorii de personal care nu beneficiaza de statute speciale, ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se face prin concurs sau examen, pe baza regulamentului-cadru care se aproba prin hotarare a Guvernului.
(2) Incadrarea si promovarea personalului platit din fonduri publice pe functii, grade sau trepte profesionale, se fac potrivit prevederilor din statute sau alte acte normative specifice domeniului de activitate, aprobate prin legi, hotarari ale Guvernului sau acte administrative al ordonatorului principal de credite, dupa caz.
(3) In   situatia   in   care   promovarea   personalului   contractual   sau   a   altor   categorii   de personal bugetar in functie, grad sau treapta profesionala, nu este reglementata prin statute  proprii, promovarea se face de regula pe un post vacant existent in statul de functii.
(4) In situatia in care nu exista un post vacant, promovarea personalului platit din fonduri publice in functii, grade sau trepte profesionale, se va face prin transformarea postului din statul de functii in care acestea sunt incadrate intr-unul de nivel imediat superior.
(5) Promovarea   in   functii,   in   grade   sau   trepte   profesionale   imediat   superioare   se realizeaza pe baza criteriilor stabilite prin regulament-cadru, ce se aproba prin hotarare a Guvernului, daca nu este reglementata altfel prin statute sau alte acte normative specifice.
(6) Promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 in 3 ani, in functie de performantele profesionale individuale, apreciate cu calificativul "foarte bine" cel putin de doua ori in ultimii 3 ani efectiv lucrati, de catre comisia desemnata prin dispozitie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele reprezentative sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor.

(7) Avansarea in grad se face din 5 in 5 ani, in functie de performantele profesionale individuale, apreciate cu calificativul "foarte bine" cel putin de trei ori consecutiv in ultimii 5 ani efectiv lucrati, de catre comisia desemnata prin dispozitie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor.
(8) Activitatea profesionala se apreciaza anual, ca urmare a evaluarii performantelor profesionale individuale, de catre conducatorul institutiei publice, la propunerea sefului ierarhic, prin acordare de calificative: "foarte bine", "bine", "satisfacator" si "nesatisfacator", daca in statute sau in legi speciale nu se prevede altfel.
    
Art. 29 -  Transferul
(1) Ocuparea unui post vacant in sistemul bugetar se poate face si prin transfer, daca se realizeaza de pe un post din sistemul bugetar, similar, echivalent sau de nivel inferior.
(2) Transferul poate avea loc dupa cum urmeaza:
a) in interesul serviciului, numai cu acordul scris al persoanei care se transfera;
b) la cererea persoanei, in urma aprobarii cererii de transfer de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice la care se solicita transferul si de la care se transfera.
(3) Prevederile din  actele normative specifice domeniului de activitate referitoare la transfer raman in vigoare.
(4) Ordonatorul de credite, in raport cu cerintele postului, stabileste criterii de selectie proprii de transfer in completarea celor prevazute la alin. (1) si alin. (2), cu consultarea organizatiilor sindicale reprezentative la nivel de unitate sau, dupa caz, cu consultarea reprezentantilor salariatilor, acolo unde nu sunt astfel de organizatii sindicale.
    
CAPITOLUL IV
    Dispozitii finale si tranzitorii
    
Art. 30 - Detasare, delegare si transfer

     
Prevederile din actele normative referitoare la detasare, delegare si transfer, acordarea
concediilor, cheltuieli de transport, cheltuieli cu cazarea si locuinta, raman in vigoare.
    
Art. 31 – Revizuirea salarizarii
Salariile de baza/soldele functiilor de baza/salariile functiilor de baza, indemnizatiile lunare de incadrare, sporurile, si alte drepturi salariale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta vor putea fi revizuite in functie de evolutia salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, cu respectarea plafoanelor cheltuielilor de personal ale bugetului general consolidat, stabilite in conditiile legii.
    
Art. 32 – Caracterul drepturilor salariale
    Sumele reprezentand drepturile salariale prevazute de prezenta ordonanta de urgenta sunt lunare, in forma bruta si supuse impozitarii, potrivit legii.
    
Art. 33 – Reincadrarea personalului 
La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, reincadrarea personalului se face pe functii, grade/trepte profesionale si gradatiile corespunzatoare vechimii in munca avute.
    
Art. 34 – Solutionarea contestatiilor
(1) Solutionarea contestatiilor in legatura cu stabilirea salariilor de baza/soldelor functiilor de baza/salariilor functiilor de baza/indemnizatiilor de incadrare, a sporurilor, a cresterilor salariale, premiilor si a altor drepturi care se acorda potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta este de competenta ordonatorilor de credite.
(2) Contestatia poate fi depusa in termen de 15 zile lucratoare de la data comunicarii actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale, la sediul ordonatorului de credite.
(3)  Ordonatorii de credite vor solutiona contestatiile in termen de  30 de zile lucratoare.
(4) Impotriva modului de solutionare a contestatiei persoana nemultumita se poate adresa instantei  de  contencios  administrativ   sau,   dupa  caz,  instantei   judecatoresti  competente potrivit legii, in termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicarii solutionarii contestatiei.

 Art. 35 – Aplicarea ordonantei de urgenta
(1) Incepand cu data de 1 august 2016, salariile de baza/soldele functiilor de baza/salariile functiilor de baza/indemnizatiile de incadrare,/ indemnizatiile lunare sunt cele prevazute in anexele la prezenta ordonanta de urgenta.

(2) Cuantumul   sporurilor,   indemnizatiilor,   compensatiilor   si   celorlalte   elemente   ale sistemului de salarizare prevazute in anexele la ordonanta de urgenta se detemina potrivit prevederilor din anexele la prezenta ordonanta de urgenta.

(3) In situatia in care salariile de baza/soldele functiilor de baza/salariile functiilor de baza/indemnizatiile de incadrare, indemnizatiile lunare avute in luna iulie 2016 sunt mai mari decat cele prevazute in anexele la prezenta ordonanta de urgenta, se pastreaza salariile de baza/soldele functiilor de baza/salariile functiilor de baza/indemnizatiile de incadrare, indemnizatiile lunare acordate pentru luna iulie 2016, precum si cuantumul sporurilor, indemnizatiilor, compensatiilor si celorlalte elemente ale sistemului de salarizare, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.

(4) Pentru personalul  nou-incadrat,   pentru   personalul   numit/incadrat   in   aceeasi institutie/autoritate publica pe functii de acelasi fel, inclusiv pentru personalul promovat in functii sau in grade/trepte profesionale, salarizarea se face la nivelul de salarizare pentru functia similara stabilit potrivit alin. (1)-(3), in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii.

(5)  Pentru personalul prevazut la alin. (3) care avanseaza in gradatia corespunzatoare transelor de vechime in munca, salarizarea se face la nivelul de salarizare pentru functia similara, in masura in care personalul isi desfasoara activitatea in aceleasi conditii. In situatia in care la avansarea in gradatie nu se regaseste o functie similara in plata, salariul de baza avut se majoreaza cu procentul aferent gradatiei in care urmeaza a fi incadrat, dupa cum urmeaza:

    - 7,5% pentru gradatia 1;
    - 5% pentru gradatia 2;
    - 5% pentru gradatia 3;
    - 2,5% pentru gradatia 4;
    - 2,5% pentru gradatia 5.

Art. 36 -  Echivalarea unor studii
(1) In baza art. 18 alin. (1) si (3) din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificarile si completarile ulterioare, salarizarea absolventilor ciclului I si/sau II (Bologna) se face la nivelul absolventilor cu studii superioare de lunga durata (S).

(2) Persoanele care ocupa, in conditiile legii, functii de conducere pentru care conditia de ocupare a postului este de studii superioare si care nu au absolvit studii de acest nivel beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta pentru aceste functii, pentru o perioada tranzitorie de maxim 5 ani.

(3) Persoanele care, la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ocupa functii in conditiile prevazute la alin. (2) vor beneficia de o perioada tranzitorie de 5 ani in care sa obtina nivelul de studii, potrivit legii, pentru exercitarea functiei de conducere. Dupa aceasta data, in cazul in care conditiile de studii nu sunt indeplinite, persoanele respective vor fi incadrate pe functii de executie existente in statul de functii al ordonatorului de credite.
    
Art. 37 – Indemnizatiile consilierilor locali si consilierilor judeteni
       Incepand cu 1 august 2016, pentru consilierii locali, respectiv consilierii judeteni,
indemnizatiile de sedinta prevazute la art. 34 alin. (2) din Legea nr. 393/2004 privind Statutul
alesilor locali, cu modificarile si completarile ulterioare, se pastreaza la nivelul acordat in
iulie 2016.
    
Art. 38 – Suma lunara forfetara
    Incepand cu 1 august 2016, suma lunara forfetara prevazuta la art. 38 alin. (1) din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor, acordata deputatilor si senatorilor, se pastreaza la nivelul acordat in iulie 2016.

Art. 39 - Pensiile de serviciu
    Incepand cu 1 august 2016, pe durata aplicarii prezentei ordonante de urgenta, se suspenda temporar   actualizarea   in   functie   de   majorarea   salariilor   a   pensiilor   de   serviciu   ale functionarilor   publici   parlamentari   reglementata   de   alin.   (5)   al   art.   731   din   Legea   nr. 215/2015, ale membrilor Corpului diplomatic si consular al Romaniei reglementata de alin. (5) al art. 6 din Legea nr. 216/2015, ale judecatorilor si procurorilor reglementata de alin. (5) al art. 85 din Legea nr. 303/2004, ale militarilor, politistilor si functionarilor publici cu statut 0special din sistemul administratiei penitenciare reglementata de art. 60 alin. (1) din Legea nr.223/2015.(se va face prin lege, separat, conform legii fundamentale)
    
 Art. 40 – Indemnizatia pentru limita de varsta pentru deputati si senatori
    Incepand cu 1 august 2016, indemnizatia pentru limita de varsta pentru deputati si senatori, acordata potrivit art. 49 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor, se va mentine la nivelul lunii iulie 2016.
   
 Art. 41 – Diurna deputatilor si senatorilor
    Incepand cu 1 august 2016, deputatii si senatorii prezenti la lucrarile Parlamentului, care nu au domiciliul in municipiul Bucuresti sau in judetul Ilfov, vor primi o diurna de deplasare, pe zi, de 1% din indemnizatia lunara bruta prevazuta pentru deputati sau senatori, in locul diurnei de deplasare de 2% prevazuta la art. 41 din Legea nr. 96/2006 privind Statutul deputatilor si senatorilor.
    
Art. 42 – Indemnizatiile de pensionare       
Incepand   cu   1   august   2016,   prevederile   privind   indemnizatiile   care   se   acorda  la pensionare, trecerea in rezerva/retragere/deces se suspenda temporar pe durata aplicarii prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
    
Art. 43 – Indemnizatiile, compensatiile, primele si alte drepturi acordate personalului militar, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare  
Pentru personalul militar, politistii si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei   penitenciare,   indemnizatiile,   compensatiile,   primele,   ajutoarele,   platile compensatorii, despagubirile, compensatiile lunare pentru chirie si alte drepturi acordate potrivit actelor normative in vigoare, care nu fac parte din solda lunara bruta/salariul lunar brut, raman la nivelul lunii iulie 2016.
    
Art. 44 – Raspunderea aplicarii ordonantei de urgenta

Incalcarea dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta privind stabilirea salariilor de baza sau, dupa caz, a soldelor functiilor de baza/salariilor functiilor de baza/indemnizatiilor de incadrare, a sporurilor, cresterilor si a celorlalte drepturi salariale, precum si acordarea de drepturi fara respectarea prevederilor acesteia atrag, dupa caz, raspunderea disciplinara, patrimoniala sau penala a persoanelor vinovate, potrivit legii.
 
 Art. 45 – Urmarirea aplicarii ordonantei de urgenta
 Urmarirea aplicarii prezentei ordonante de urgenta se asigura de catre Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice si de catre Ministerul Finantelor Publice, potrivit competentelor ce le revin.

Art. 46 – Abrogarea unor dispozitii

La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se abroga:
a) art. 1 - 2 din Legea nr. 82/1992 privind rezervele de stat, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 354 din 11 decembrie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) alin. (2) – (5) ale art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 15/1998 privind Institutul European din Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 40 din 30 ianuarie 1998, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 207/1998, cu modificarile si completarile ulterioare;
c)   alin.   (3)   al   art.   30   din   Ordonanta   Guvernului   nr.   137/2000   privind   prevenirea   si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 99 din 8 februarie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare;
d)   art.   7   din   Ordonanta   de   urgenta   a   Guvernului   nr.   153/2002   privind   organizarea   si
functionarea Oficiului registrului National al Informatiilor Secrete de Stat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 826 din 15 noiembrie 2002, aprobata prin Legea nr. 101/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) alin. (3) al art. 10 din Legea nr. 274/2004 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului Roman pentru Adoptii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 17 februarie 2010;
f) lit. f) a art. 36 din Legea nr. 293/2004 privind statutul functionarilor publici cu statut special din Administratia Nationala a Penitenciarelor, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 628 din 22 septembrie 2009, cu modificarile ulterioare;
g) art. 14 si art. 15 din Legea nr. 227/2006 privind prevenirea si combaterea dopajului in sport, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 63 din 25 ianuarie 2011, cu modificarile ulterioare;
h) alin. (2) al art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 1522/2006 privind aprobarea structurii organizatorice si a Regulamentului de organizare si functionare ale Agentiei Nationale Anti-Doping, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 41 din 19 ianuarie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare;
i) art. 23 din Legea nr. 435/2006 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului care isi desfasoara   activitatea   in   sistemul   sanitar-veterinar,   publicata   in   Monitorul   Oficial  al Romaniei, Partea I, nr. 980 din 7 decembrie 2006, cu modificarile si completarile ulterioare
j) alin. 11 al art. 16 din Legea organizarii si functionarii statisticii oficiale din Romania, nr. 226/2009, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 397 din 11 iunie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare;
k) Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri
publice;
l) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2014 privind salarizarea personalului din cadrul sistemului public sanitar si sistemului public de asistenta sociala in anul 2015;
m)   art.   1-13   din   Ordonanta   de   urgenta   a   Guvernului   nr.   83/2014   privind   salarizarea
personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, aprobata prin modificari si completari prin Legea nr.71/2015;
n) alin. (2) al art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.13/2015 privind infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice;
o) Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 27/2015 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice si pentru stabilirea unor masuri bugetare;
p)   art.   III   din  Ordonanta   de   urgenta   a   Guvernului  nr.   31/2015   pentru   modificarea   si completarea Legii concurentei nr. 21/1996 si pentru completarea art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice;
r) art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului  nr.32 /2015 privind infiintarea Garzilor forestiere;
s) Legea nr. 185/2015 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2014 privind salarizarea personalului din cadrul sistemului public sanitar si sistemului public de asistenta sociala in anul 2015;
t) art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 35/2015 pentru modificarea si completarea
Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2015, precum si alte masuri in domeniul cheltuielilor publice, precum si   pentru   modificarea   si   completarea   Legii   nr.   152/1998   privind   infiintarea   Agentiei Nationale pentru Locuinte;
u) alin. (10) al art. 101 din Legea nr. 208/2015   privind alegerea Senatului si a Camerei
Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente;
v) Legea nr.490/2004 privind stimularea financiara a personalului care gestioneaza fonduri comunitare, cu modificarile si completarile ulterioare;
w) art. 1- art. 7, art. 8 alin. (2) - (6), art.9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.57/2015
privind salarizarea personalului platit din fonduri publice in anul 2016, prorogarea unor termene, precum si unele masuri fiscal-bugetare;
x) orice alte dispozitii contrare prezentei ordonante de urgenta.

Art. 47 – Anexele
    Anexele nr. I - VIII fac parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
   
Art. 48 – Intrarea in vigoare


(1)Prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la 1 august 2016 si se aplica pana la aprobarea unui nou act normativ privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.
(2)In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul   Muncii,   Familiei,   Protectiei   Sociale   si   Persoanelor   Varstnice   impreuna cu Ministerul Finantelor Publice vor elabora Norme metodologice de aplicare a acesteia, care vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.


Autor: Ana Tudor
teeest



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016