Cum se depune declaratia 112

de InfoInstitutii.ro 06 Ian. 2014 3190

Cum se depune declaratia 112
FORMULARUL 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" se depune prin mijloace electonice de transmitere la distanta.


Pentru depunerea declaratiei prin Internet, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2000  privind semnatura electronica.
 
Pentru a transmite o declaratie fiscala prin Internet trebuie sa detineti o semnatura electronica, obtinuta printr-un certificat digital. Conform Legii nr.455/2001, certificatele calificate se obtin de la furnizorii de servicii de certificare acreditati .
 
Conform Legii nr. 455/2001, Registrul furnizorilor de servicii de certificare acreditati, este stabilita si publicata de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale pe site-ul  www.mcsi.ro
 
Dupa obtinerea certificatului calificat de la un furnizor de servicii de certificare acreditat,   persoana imputernicita se va inregistra ca utilizator al serviciului de depunere on-line pe site MFP (www.mfinante.ro)-portal ANAF(declaratii electronice) , astfel:
 
1. Instaleaza programul Adobe Reader 8.2.,
2. Descarca documentul de confirmare de pe portalul ANAF, il compleaza si il  transmite pe e-mail la furnizorul certificatului,
3. Dupa primirea Documentului de confirmare, semnat de furnizorul acreditat, se, transmite, prin portal, la ANAF (modulul Declaratii electronice, optiunea Inregistrare certificate calificate).
4. Listeaza, semneaza si stampileaza cererea de utilizare a serviciului de depunere electronica (formularul 150).
5. In situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului, se prezinta documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil. Daca titularul certificatului calificat are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului, se prezinta documentul, in original si copie, care atesta aceasta calitate (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale); 
6. Prezinta documentele la orice unitate fiscala (actul de identitate, formularul 150 si imputernicirea/documentul care atesta calitatea de reprezentant legal),
7. Confirmarea dreptului de utilizare a serviciului se face de regula prin e-mail, pe adresa comunicata in formularul 150, in termen de 4-7 zile lucratoare de la depunerea documentatiei la organul fiscal. Dupa acest termen, persoana poate incerca sa utilizeze serviciul de depunere declaratii, chiar daca nu a primit confirmarea pe mail. Daca sunt intampinate probleme,se trimite mesajul de eroare pe adresa de mail Admin.Portal@mfinante.ro. (autor Irina Dumitrescu)

 
InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016