Necesitate examinare sau testare revenire din CIM suspendat. Opinia specialistului

de InfoInstitutii.ro 18 Mai. 2021 2010

Necesitate examinare sau testare revenire din CIM suspendat. Opinia specialistului
“Odata cu incetarea suspendarii unui CIM si revenirea la serviciu a angajatului, acesta trebuie evaluat sau sa fie supus unei examinari a cunostintelor profesionale?”



Raspunsul specialistului:


Potrivit art. 9 din OUG nr. 42/2001 „Persoanele angajate in sectorul bugetar, aflate in concediu platit pentru ingrijirea copiilor in varsta de pana la 2 ani, persoanele angajate care nu au prestat activitate in ultimele 12 luni, fiind in concediu medical sau in concediu fara plata, potrivit legii, precum si persoanele angajate din administratia publica centrala ale caror contracte individuale de munca sunt suspendate si persoanele care revin in functia publica din care au fost suspendate, in conditiile legii, pot fi evaluate in vederea stabilirii salariului de baza in termen de 15 zile de la reluarea activitatii, in cazul in care promoveaza examenul de testare a cunostintelor profesionale, organizat in acest scop de angajator, procedandu-se in acelasi mod ca si in cazul persoanelor angajate prin concurs.”
 

Aceste dispozitii legale si-au incetat aplicabilitatea odata cu intrarea in vigoare a Legii nr.330/2009, legea care la randul ei a fost abrogata de Legea nr. 284/2010, in prezent fiind in vigoare Legea nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.


Prevederile art. 9 din OUG nr. 42/2001 nu au fost preluate la aceasta data in legislatie, in cuprinsul Codului administrativ nefiind reglementata testarea la incetarea suspendarii contractului individual de munca.


In ceea ce priveste evaluarea performantelor, atat Legea nr.153/2017, cat si Codul adminsitrativ stabilesc regulile si periodicitatea evaluarii, aceasta nefiind legata sau conditionata la reluarea activitatii de catre salariatul al carui CIM a fost suspendat.


Astfel, potrivit art. 554 din Codul adminsitrativ, activitatea profesionala se apreciaza anual, ca urmare a evaluarii performantelor profesionale individuale, de catre conducatorul institutiei publice, la propunerea sefului ierarhic, prin acordare de calificative: foarte bine, bine, satisfacator si nesatisfacator. Ordonatorii principali de credite stabilesc criteriile de evaluare a performantelor profesionale individuale prin raportare la nivelul functiei detinute de persoana evaluata, cu respectarea prevederilor in domeniul legislatiei muncii. Ordonatorii principali de credite pot stabili si alte criterii de evaluare in functie de specificul domeniului de activitate.

 

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>


 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016