Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Reducerea zgomotului in mediul de munca

de Ioana Stoica 10 Ian. 2014 2534

Reducerea zgomotului in mediul de munca
Zgomotul este o problema generala prezenta in mediul de munca, mai ales in domeniul constructiilor. Nivelurile ridicate de zgomot maresc riscul de aparitie a unor probleme de auz. Unul din cinci angajati din sectorul constructiilor este expus in permanenta la niveluri ridicate de zgomot, iar mai mult de jumatate dintre salariatii din acelasi domeniu (53%) sunt expusi la zgomot pe durata unei parti din timpul lor de lucru.


Expunerea la zgomot poate cauza o varietate de riscuri pentru sanatatea si securitatea lucratorilor:
- tulburari auditive;
- pierderea auzului;
- stres legat de munca – acesta are rareori o singura cauza si, in general, este rezultatul interactiunii mai multor factori de risc. Zgomotul din mediul de munca poate fi un factor care cauzeaza stresul chiar si la niveluri destul de reduse;
- risc crescut de accidentare – nivelurile ridicate de zgomot pot cauza lucratorilor dvs. dificultati de a se auzi si comunica, marind probabilitatea producerii accidentelor.
 
In calitate de angajator aveti responsabilitatea legala de a proteja sanatatea si securitatea angajatilor fata de riscurile cauzate de zgomot la locul de munca.
 
1. Evaluati riscurile legate de zgomot
Elaborati o evaluare de risc care implica masurarea nivelului de zgomot, dar si luarea in considerare a tuturor riscurilor potentiale cauzate de zgomot (risc de accidentare, precum si de pierdere a auzului).
2. Eliminati sursele de zgomot
Producerea zgomotului trebuie eliminata, oriunde este posibil. Aceasta se poate obtine prin schimbarea metodei de constructie sau de lucru. Acolo unde acest lucru nu este posibil, zgomotul va trebui combatut.
3. Combateti zgomotul
Pentru a reduce riscurile generate de expunerea la zgomot, dvs., in calitate de angajator, puteti sa dispuneti o serie de masuri tehnico-organizatorice pentru a combate zgomotul la sursa:
- utilizarea unui utilaj care emite mai putin zgomot;
- evitarea impactului metalului pe metal;
- izolarea componentelor care vibreaza;
- amplasarea de atenuatoare de zgomot;
- efectuarea intretinerii preventive (pe masura ce piesele componente se uzeaza, nivelul de zgomot poate creste).
 
In plus, trebuie sa intreprindeti actiuni pentru reducerea expunerii la zgomot a tuturor persoanelor susceptibile de o asemenea expunere:
 
- Izolati procedurile care implica emisie de zgomot si restrictionati accesul in zonele zgomotoase.
- Atenuati propagarea zgomotului aerian, prin utilizarea de incinte si ecrane fonoizolante, carcase, captuseli fonoabsorbante.
- Utilizati materiale fonoabsorbante, pentru reducerea sunetelor reflectate.
- Combateti zgomotul si vibratiile care se propaga prin sol, prin utilizarea unor masuri de amortizare (dale flotante).
- Organizati lucrul in asa fel incat timpul petrecut in zonele zgomotoase sa fie limitat.
- Planificati activitatile producatoare de zgomot, astfel incat desfasurarea acestora sa afecteze un numar cat mai mic de lucratori.
- Implementati programe de lucru prin care se tine sub control expunerea la zgomot.

 
Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016