de Cristian Tanase 10 Iun. 2021 504 |
O noua propunere legislativa demodificare a OUG 41/2016 se afla in dezbatere parlamentara si are ca principal obiectiv eliminarea drumurilor dintre o institutie la alta pentru obtinerea unor documente pe care institutiile in cauza ar trebui sa le aiba deja sau sa si le poata transfera intre ele.
"Astazi, in Biroul Permanent, a fost repartizat catre comisiile de specialitate proiectul de modificare a OUG 41/2016. O institutie nu trebuie sa mai ceara niciunui cetatean un document emis de alta institutie. Acestea trebuie sa comunice intre ele in interesul oamenilor! Este un pas important atât de asteptat spre digitalizarea si transparentizarea administratiei publice", a scris Ana Dragu, presedintele Senatului, pe pagina sa de socializare.
Prin noua propunere, initiata de un grup de parlamentari PNL si USR PLUS, sa se interzica “institutiilor publice si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale sa solicite persoanelor fizice sau persoanelor juridice, in vederea solutionarii cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, copii de pe avize sau alte documente care au fost trimise de catre institutii publice sau organe de specialitate ale administratiei publice centrale", subliniaza Agerpres.
De asemenea, proiectul de act normativ propune ca institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale solicita entitatilor care au emise documentele de care au nevoie in copii ale acestora in format electronic.

Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.