Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici este neconstitutionala

de Mihaela Croitoru 08 Dec. 2017 3092

Metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici este neconstitutionala
In ziua de 7 decembrie 2017, Plenul Curtii Constitutionale, investit in temeiul art.146 lit.d) din Constitutia Romaniei, al art.11 alin.(1) lit.d), al art.29 si al art. 32 din Legea nr.47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, a luat in dezbatere exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69 alin. (5) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici si a ale art. VII alin. (1) lit. a) din Legea nr. 251/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici.


Textele de lege criticate au urmatorul cuprins:

Art. 69 alin. (5) din Legea nr.188/1999: '(5) Metodologia de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, dupa consultarea organizatiilor sindicale ale functionarilor publici, reprezentative la nivel national.'

— Art. VII alin. (1) lit. a) din Legea nr.251/2006: '(1) In termen de 6 luni de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, la propunerea Agentiei Nationale a Functionarilor Publici, prin hotarare a Guvernului, se aproba:

a) normele privind organizarea si dezvoltarea carierei functionarilor publici;'

In urma deliberarilor, Curtea Constitutionala, cu unanimitate de voturi, a admis exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 69 alin. (5) din Legea nr.188/1999 si a respins, ca inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. VII alin. (1) lit. a) din Legea nr.251/2006.

In motivarea solutiei de admitere, Curtea a retinut ca solutia legislativa cuprinsa in art. 69 alin. (5) din Legea nr.188/1999, referitoare la aprobarea prin hotarare a Guvernului a metodologiei de evaluare a performantelor profesionale individuale ale functionarilor publici, este neconstitutionala, deoarece, in esenta sa, evaluarea activitatii si a conduitei unui functionar public tine de statutul acestuia si, prin urmare, trebuie reglementata, potrivit art. 73 alin. (3) lit. j) din Constitutie, prin lege organica. Mai mult, prin reglementarea aspectelor esentiale ale evaluarii, prin hotarare de Guvern, sunt incalcate si dispozitiile art. 1 alin. (4) din Constitutie referitor la principiul separatiei si echilibrului puterilor in stat (prin delegarea unei atributii ce apartine in exclusivitate legiuitorului, catre Guvern), precum si ale art. 1 alin. (5) din Constitutie, in componenta sa referitoare la previzibilitatea si accesibilitatea legii.

Decizia este definitiva si general obligatorie si se comunica celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si instantei judecatoresti care a sesizat Curtea Constitutionala, respectiv Tribunalului Cluj — Sectia mixta de contencios administrativ si fiscal, de conflicte de munca si asigurari sociale.

Argumentele retinute in motivarea solutiei pronuntate de Plenul Curtii Constitutionale vor fi prezentate in cuprinsul deciziei, care se va publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

 

Sursa: Agerpres

 

 

 

Mihaela Croitoru Autor: Mihaela Croitoru
Mihaela Croitoru este un editor online cu experienta, dedicat muncii sale, pasionat de domeniul legislativ, atat in ce priveste relatiile de munca din cadrul institutiilor publice, dar si din sectorul privat. Subiectele prezentate sunt, de fiecare data, corecte, informative si de interes pentru angajatii bugetari. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016