de Mara Dobrin 21 Mai. 2019 2645 |
Avand in vedere prevederile art.79^4 alin.(2) din OUG 35/2002, personalului angajat potrivit art. 79^1 nu i se aplica prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, acesta urmand a-si desfasura activitatea pe baza de contract de munca, sub coordonarea secretarului unitatii administrativ-teritoriale si colaboreaza cu acesta la pregatirea sedintelor consiliului local, asigurarea documentarii si informarii consilierilor, intocmirea si difuzarea catre acestia a dosarelor de sedinta si a oricaror alte materiale.
"Potrivit art. 79 ind. 1 din OG nr. 35/2002 consiliul local a infiintat un post de consilier juridic in cadrul aparatului permanent. Va rog sa precizati daca persoana angajata pe acest post poate fi sanctionata de catre primar, avand in vedere ca activitatea consilierului juridic este verificata zilnic de catre acesta iar consiliul local se intrunete o data pe luna?"
In lipsa altor prevederi speciale exprese care sa reglementeze procedura cercetarii disciplinare pentru personalul incadrat in aparatul permanent al Consiliului local, apreciem ca devin incidente dispozitiile Codului muncii si ale Legii nr. 215/2001.
Conform art. 242 lit.f) si g), regulamentul intern cuprinde abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile si regulile referitoare la procedura disciplinara.
IMPORTANT!
Angajatorul este cel care dispune de prerogativa disciplinara, avand dreptul de a aplica, potrivit legii, sanctiuni disciplinare ori de cate ori constata ca salariatii incadrati in baza unui contract individual de munca au savarsit o abatere disciplinara.
Avand in vedere ca prerogativa sanctionarii apartine exclusiv angajatorului, care in cazul de fata este consiliul local, apreciem ca aceasta ar putea fi exercitata de catre primar, doar in masura in care aceasta competenta i-ar fi delegata in mod expres prin hotarare a Consiliului local. De altfel, este important sa se analizeze daca la momentul angajarii, competenta incheierii contractului individual de munca si a eventualelor acte aditionale a fost delegata primarului sau a fost realizata de catre consiliul local.
Aceste aspecte, de altfel, ar trebui sa se regaseasca precizate ca atare in regulamentul intern al consiliului local si, respectiv al Primariei.
Sursa: PortalInstitutiiPublice
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.