de Cristian Tanase 20 Oct. 2014 3608 |
Exercitarea atributiilor personalului din cadrul institutiilor publice pentru efectuarea controlului financiar de gestiune este reglementata de HG 1151/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare si exercitare a controlului financiar de gestiune.
Operatorii economici in cadrul carora se organizeaza activitatea de control financiar de gestiune sunt:
– regiile autonome infiintate de stat sau de o unitate administrativ-teritoriala;
– companiile si societatile nationale, precum si societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala este actionar unic;
- societatile comerciale la care statul sau o unitate administrativ-teritoriala detine o participatie majoritara;
- societatile comerciale si regiile autonome la care persoanele juridice mentionate mai sus detin direct sau indirect o participatie majoritara;
- institutele nationale de cercetare-dezvoltare, altele decat cele care functioneaza ca institutii publice;
Personalul din cadrul institutiilor publice mentionate anterior, desemnat sa exercite controlul financiar de gestiune are urmatoarele atributii:
- verifica respectarea prevederilor legale si a reglementarilor interne cu privire la existenta, integritatea, pastrarea si utilizarea mijloacelor si resurselor detinute cu orice titlu si modul de reflectare a acestora in contabilitate;
- verifica respectarea prevederilor legale in fundamentarea proiectului bugetului de venituri si cheltuieli al operatorului economic si al subunitatilor din structura acestuia;
- verifica respectarea prevederilor legale in executia bugetului de venituri si cheltuieli al operatorului economic si al subunitatilor din structura acestuia;
- verifica respectarea prevederilor legale si a reglementarilor interne cu privire la modul de efectuare a inventarierii anuale a elementelor de natura activelor, datoriilor si a capitalurilor proprii;
- verifica respectarea prevederilor legale cu privire la inregistrarea in evidenta contabila a operatiunilor economico-financiare;
- verifica respectarea prevederilor legale si a reglementarilor interne cu privire la intocmirea, circuitul, pastrarea si arhivarea documentelor primare, contabile si a celor tehnico-operative;
- elaboreaza analize economico-financiare pentru conducerea operatorului economic in scopul fundament?rii deciziilor si a imbunatatirii performantelor;
Sursa: Containstitutii

Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.