Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Control financiar preventiv propriu. Registrul operatiunilor in sistem exclusiv electronic este posibila?

de Marius Matei 22 Mar. 2022 296

Control financiar preventiv propriu. Registrul operatiunilor in sistem exclusiv electronic este posibila?
"In cazul in care registrul proiectelor de operatiuni pentru viza de control financiar preventiv propriu este in tinut in forma electronica si nu exista semnatura electronica pentru salariatii care au dreptul pentru intocmirea propunerilor de angajare, angajamentelor si ordonantarilor si acest raport este lista la finele lunii si pentru a respecta rubricile formularului, data restituirii si semnatura cum ar trebui procedat?"


Raspunsul specialistilor: 

Potrivit pct.4.4 din anexa nr.1 la Ordinul nr. 923/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, registrul se poate completa in forma integral olografa, integral electronica sau combinata.

Registrul in forma electronica se completeaza prin intermediul unei aplicatii informatice care sa asigure inregistrarea cronologica a operatiunilor prezentate la viza si sa nu permita inserari, intercalari, precum si orice eliminari sau adaugiri ulterioare completarii. Registrul, indiferent de forma sub care se completeaza, se arhiveaza/se pastreaza pe o perioada de 10 ani, cu incepere de la data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia a fost intocmit.

Registrul privind operatiunile prezentate la viza de control financiar preventiv este intocmit de catre persoana/persoanele care exercita activitatea de CFPP.

Completarea registrului in forma electronica este distincta de exercitarea vizei de control financiar preventiv in format electronic care presupune detinerea de catre toate persoanele implicate a semnaturii electronice si reprezinta o activitate ce intra exclusiv in sarcina persoanei/persoanelor care exercita activitatea de CFPP.

Prin urmare, semnalam ca potrivit Normelor aprobate prin OMFP nr. 923/2014, registrul in forma combinata se completeaza numai in cazul in care datele pentru coloana 7 «Data restituirii operatiunii, numele si prenumele/semnatura» nu pot fi inscrise in sistem electronic, fiind necesara obtinerea acestora pe format hartie, cu obligativitatea asigurarii corespondentei cu operatiunea pe care o reprezinta.

Asadar, in situatia in care va aflati in aceasta ipoteza, recomandam sa se analizeze completarea registrului in forma combinata si nu exclusiv electronic.

Entitatile publice la care registrul se completeaza in forma integral electronica sau combinata actualizeaza normele metodologice specifice privind organizarea si exercitarea controlului financiar preventiv propriu cu prevederi corespunzatoare in acest sens.
 

Un raspuns oferit in data de 20.03.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice  >>> 

 

Marius Matei Autor: Marius Matei
Marius Matei, redactor InfoInstitutii.ro, aduce in atentia cititorilor stiri si noutati legislative cu privire la institutiile publice, sectorul bugetar si modificari legislative care ii privesc direct pe functionarii publici si nu numai. Experienta de aproape 10 ani in domeniu il califica pentru a face parte dintr-un colectiv de profesionisti. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Formulare OBLIGATORII folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016