de Ioana Stoica 05 Ian. 2016 9138 |
Modalitatea de realizare a controlului financiar de gestiune este reglementatade HG nr. 1151/2012 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de organizare si exercitare a controlului financiar de gestiune.
Potrivit legislatiei in vigoare, conducatorul operatorului economic este cel care stabileste prin proceduri interne:
- modul de intocmire si realizare a programului de activitate;
- durata efectuarii unei actiuni de control;
- tipurile de acte de control, circuitul si modul de evidenta a acestora;
- desemnarea persoanelor responsabile pentru indeplinirea masurilor stabilite.
Constatarile inscrise in actele de control trebuie sa fie precise, bazate pe date si documente, eliminandu-se orice elemente si descrieri personale, inutile si neconcludente. Pentru deficientele constatate se consemneaza, in mod obligatoriu, prevederile legale sau reglementarile interne incalcate, consecintele economico-financiare, patrimoniale, persoanele r?spunzatoare si masurile propuse.
Actele de control se prezinta conducatorului operatorului economic. Conducatorul operatorului economic analizeaza, dispune si verifica indeplinirea masurilor inscrise in actele de control.
Conducatorul operatorului economic asigura, trimestrial sau ori de cate ori se impune, informarea consiliului de administratie cu privire la exercitarea si rezultatele controlului financiar de gestiune.
Persoana desemnata de conducatorul operatorului economic, cu atributii de control financiar de gestiune, participa la sedintele consiliului de administratie, atunci cand se dezbat probleme financiare, contabile si de control financiar de gestiune.
Personalul operatorului economic are mai multe obligatii la solicitarea persoanelor cu atributii de control financiar de gestiune:
- sa puna la dispozitie actele, documentele si inscrisurile solicitate;
- sa furnizeze informatii si explicatii verbale si/sau in scris, dupa caz, in legatura cu obiectul actiunii de control financiar de gestiune;
- sa prezinte valorile de orice fel pe care le gestioneaza sau pe care le au in pastrare, care intr? sub incidenta controlului;
- sa elibereze, potrivit legii, documentele solicitate in original sau copii certificate;
- sa semneze cu sau fara obiectii actul de control.
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.