Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Nota de lichidare in cazul demisiei: nu este obligatorie, dar este necesara

de Ana Tudor 04 Aug. 2015 10747

Nota de lichidare in cazul demisiei: nu este obligatorie, dar este necesara
Institutiile publice care urmaresc incetarea contractului individual de munca pentru angajati trebuie sa faca distinctia dintre personalul contractual si functionarii publici.


Totusi, in ambele cazuri, la incetarea raporturilor de munca este nevoie de completarea notei de lichidare.

Nota de lichidare se completeaza de catre toate institutiile publice la momentul incetarii raporturilor de munca pentru un salariat, insa aceasta NU este obligatorie, neavand nicio baza legala.

De ce se completeaza nota de lichidare daca nu este obligatorie? Pentru ca acest document stabileste debitele pe care cele doua parti ale contractului individual de munca le au una fata de cealalta si va servi ca proba in fata instantei de judecata, daca va fi cazul. De aceea, daca se intocmeste, nota de lichidare trebuie sa reflecte situatia reala.

Astfel, daca incheiati un astfel de document la incetarea contractului de munca, acesta trebuie sa contina situatia reala indiferent de dorintele salariatului.

In cazul salariatului unei institutii publice care doreste sa isi dea demisia, acesta trebuie sa o faca in scris, cu cel putin trei saptamani inainte - perioada obligatorie de preaviz.

Preavizul este intervalul de timp in care vei continua sa mergi la serviciu in mod normal, dupa ce ti-ai anuntat seful de intentia de a demisiona. In general, preavizul nu poate depasi termenul de 20 de zile lucratoare.

Atentie! In cazul angajatilor care ocupa posturi de conducere, demisia presupune un preaviz prelungit, care insa nu trebuie sa depaseasca perioada de 45 de zile.


In cazul in care angajatorul refuza sa inregistreze demisia, salariatul poate face dovada acestei situatii prin orice mijloace.

Autor: Ana Tudor



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.53 din 39 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016