de Ioana Stoica 24 Mai. 2016 2577 |
OMFP 123 din 4 februarie 2016 a reglementat calendarul de depunere a situatiilor financiare aferente anului 2015, astfel, acestea trebuie depuse pana la data de 30 mai.
Institutiile obligate sa depuna situatiile financiare ale anului 2015 trebuie sa efectueze lucrari pregatitoare prin care sa se asigure aplicarea corecta a politicilor si reglementarilor contabile si evitarea erorilor contabile.
Ce trebuie sa aveti in vedere:
1. Verificarea inregistrarii corecte in conturi a tuturor operatiunilor efectuate:
- soldul din Registrul de casa este egal cu soldul contului 531 „Casa”;
- totalul soldurilor din extrasele de cont bancar este egal cu soldul contului 512 „Conturi la banci”;
- verificarea componentei analitica a conturilor de terti;
- transferul sumelor reprezentand avansuri de trezorerie, acordate potrivit legii si nedecontate pana la data bilantului in contul de debitori diversi (461 "Debitori diversi") sau creante in legatura cu personalul (4282 "Alte creante in legatura cu personalul"), in functie de natura creantei.
- verificarea componentei analitice a contului 473 – „Decontari din operatii in curs de clarificare” si clarificarea sumelor. Conform reglementarilor contabile sumele inregistrate in acest cont trebuie clarificate de catre entitate intr-un termen de cel mult trei luni de la data constatarii.
- verificarea soldurilor conturilor de TVA;
- verificarea inchiderii contului 581 - "Viramente interne";
- verificarea inregistrarii in contabilitate a rezultatelor inventarierii efectuata la inchiderea exercitiului financiar;
- verificarea evaluarii creantelor si datoriilor in valuta si inregistrarea diferentelor de curs;
- verificarea evaluarii creantelor si datoriilor exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute si inregistrarea diferentelor de curs.
- verificarea inregistrarii amortizarilor mijloacelor fixe;
2. Verificarea concordantei dintre evidenta operativa si contabilitate
3. Efectuarea operatiunilor de delimitare in timp a veniturilor si cheltuielilor
4. Inregistrarea sumelor datorate si neachitate personalulu
5. Inregistrarea rezervelor legale daca acestea nu au fost constituite ori daca s-a efectuat majorarea capitalului social
6. Constituirea, revizuirea si ajustarea provizioanelor.
Sursa: Contabilul
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.