Ordin de serviciu pentrul functionarul public, in loc de act aditional la CIM?

de Mihaela Croitoru 17 Apr. 2019 3562

Ordin de serviciu pentrul functionarul public, in loc de act aditional la CIM?
Va readucem aminte ca potrivit art. 94 din Legea nr.161/2003, calitatea de functionar public este incompatibila cu exercitarea oricarei alte functii publice sau calitati decat cea in care a fost numit, precum si cu functiile de demnitate publica.


"Este suficient un ordin de serviciu emis unui functionar public fara a fi delegat sau detasat si fara act aditional la contractul individual de munca (CIM) pentru a si desfasura activitatea profesionala intr-o alta societate pe o perioada nedeterminata din punct de vedere al legislatiei muncii (alt sediu, alta institutie dar acelasi CIM)?"

 

Functionarii publici nu pot detine alte functii si nu pot desfasura alte activitati, remunerate sau neremunerate, dupa cum urmeaza:

a) in cadrul autoritatilor sau institutiilor publice;
b) in cadrul cabinetului demnitarului, cu exceptia cazului in care functionarul public este suspendat din functia publica, in conditiile legii, pe durata numirii sale;
c) in cadrul regiilor autonome, societatilor comerciale ori in alte unitati cu scop lucrativ din sectorul public;
d) in calitate de membru al unui grup de interes economic.

 

ATENTIE!

Cazurile in care functionarul public nu se afla in situatii de incompatibilitate sunt expres si limitativ prevazute in cuprinsul aceluiasi articol.

Totoda, la art. 96 din acelasi act normativ, functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice.

Functionarii publici, functionarii publici parlamentari si functionarii publici cu statut special pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate ca functionar public, functionar public parlamentar sau functionar public cu statut special, potrivit fisei postului.

Ca atare, pentru ca functionarul public sa poata exercita o activitate in cadrul altei societati, intr-un alt sediu, este necesara cel putin suspendarea raporturilor de serviciu sau modificarea raporturilor de serviciu, astfel incat exercitarea respectivei activitati sa poata fi realizata in mod legal.

IMPORTANT:

Este necesar sa fie emis un act adminsitrativ corespunzator, in care sa se precizeze clar daca este vorba despre detasare sau delegare, pe ce perioada opereaza aceasta, neputand opera pe perioada nedeterminata, pe ce functie si care este locul muncii, precum si salariul aferent, deci toate elementele esentiale aferente exercitarii raportului de serviciu.

Apreciem ca pe perioada nedeterminata poate opera doar transferul sau mutarea definitiva, celelalte institutii, respectiv delegarea sau detasare putand fi dispusa pe perioada determinata exclusiv.

 

Un raspuns oferit de expertii de la PortalCodulMuncii >>>

 

 

Mihaela Croitoru Autor: Mihaela Croitoru
Mihaela Croitoru este un editor online cu experienta, dedicat muncii sale, pasionat de domeniul legislativ, atat in ce priveste relatiile de munca din cadrul institutiilor publice, dar si din sectorul privat. Subiectele prezentate sunt, de fiecare data, corecte, informative si de interes pentru angajatii bugetari. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 3.58 din 6 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016