Stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzator functiilor contractuale si a criteriilor de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial nr. 221 din 31 martie 2011, prevede nu numai conditiile organizarii concursului pentru ocuparea unui post vacant, dar si promovarea.
Promovarea reprezinta evolutia in cariera a personalului contractual, prin trecerea intr-un grad, o treapta profesionala sau o functie superioara si se face in general pe un post vacant sau temporar vacant, ori prin transformarea postului din statul de functii in care este incadrat, in unul de nivel imediat superior si se realizeaza in general prin examen. Examenul de promovare este constituit din sustinerea unei probe scrise sau practice si interviu.
Pentru a participa la concursul de promovare in grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie sa fi obtinut calificativul "foarte bine" la evaluarea performantelor profesionale individuale cel putin de doua ori in ultimii trei ani.
Comisia de examinare desemnata prin act administrativ de catre ordonatorul de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupa caz, reprezentantii salariatilor, va evalua candidatul in cadrul examenului de promovare in grade sau trepte profesionale pe baza urmatoarelor criterii:
a) cunostinte teoretice necesare functiei evaluate;
b) comportament in situatii de criza;
c) abilitati de comunicare;
d) capacitate de sinteza;
Fiecare dintre cele doua probe vor fi notate de membrii comisiei de examinare cu un punctaj maxim de 100 de puncte. Punctajul examenului de promovare se va calcula ca media aritmetica a punctajelor finale obtinure la fiecare proba, iar punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.
Comisia de examinare este formata din 3 membri, dintre care 2 membri din cadrul institutiei sau autoritatii publice si un membru de sindicat sau, dupa caz, un reprezentant al salariatilor, cu experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea.
Pentru solutionarea contestatiilor prin act administrativ al ordonatorului de credite bugetare se constituie comisia de solutionare a contestatiilor. Calitatea de membru in comisia de examinare este incompatibila cu calitatea de membru in comisia de solutionare a contestatiilor. Membrii din comisia de solutionare a contestatiilor trebuie sa aiba experienta si cunostintele necesare in domeniul postului in care se face promovarea.

Autor:
Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.