Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Care sunt principalele activitati in cadrul procesului bugetar al unei primarii?

de Marius Matei 01 Sep. 2020 469

Care sunt principalele activitati in cadrul procesului bugetar al unei primarii?
Potrivit dispozitiilor art.2 alin. (1) pct.45 din Legea finantelor publice locale 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, proces bugetar reprezinta etapele consecutive de elaborare, aprobare, executare, control si raportare ale bugetului, care se incheie cu aprobarea contului anual de executie a acestuia.


Totodata, facem mentiunea ca procesul bugetar este descris in capitolul III din legea sus-amintita si se refera la elaborarea bugetelor, fiind prezentata inclusiv continutul si structura bugetului, stabilirea si determinarea cuantumului imlpozitelor si taxelor locale, precum si a altor taxe speciale, modul de calcul al cotelor defalcate, fondul de rezerva bugetara, calendarul procesului bugetar, aprobarea si centralizarea bugetului local, modalitatea de includere a investitiilor in buget, executia bugetara, respectiv conditiile ce trebuie respectate pentru o executie corecta si conforma legii, modul in care se realizeaza deschiderile de credite, precum si intocmirea contului anual de executie.

Astfel, etapele procesului bugetar sunt:
1.elaborarea proiectului de buget;
2.aprobarea bugetului;
3.executia bugetului;
4.incheierea executiei bugetului;
5.controlul executiei bugetului;
6.aprobarea executiei bugetului.
 

 

Elaborarea proiectului de buget local cuprinde activitatea de determinare aveniturilor si cheltuielilor la nivelul primariei.
Aprobarea presupune dezbaterea si votarea bugetelor locale de catre autoritatile administratiei publice locale cu functie deliberativasi care au in competenta aceasta atributie (consiliul local).


 


Executia bugetara constain realizarea veniturilor la termenul si in cuantumul prevazut in bugetul local si efectuarea cheltuielilor conform destinatiei prevazute inbugetul local. Realizarea veniturilor in cuantumul prevazut reprezinta o obligatieminima, in cadrul executiei bugetare putandu-se realiza venituri in cuantumuri superioare celor prevazute. In acelasi timp, efectuarea cheltuielilor conform destinatiei prevazute in bugetele locale reprezinta o obligatie, ce nu poate fi incalcata. Aceasta etapa este cea mai importanta, deoarece presupune transpunerea unor previziuniin plan concret, asigurandu-se astfel finantarea activitatilor si functionarea institutiilor publice de la nivel local.


Incheierea exercitiului bugetar presupune o dare de seama completa asupra modului de realizare a veniturilor si de efectuare a cheltuielilor pentru anul bugetar care a trecut.


Astfel, la nivelul primariei ar trebuie executate urmatoarele activitati:
- se intocmesc proiectele de bugete locale, pe baza proiectelor de bugete proprii ale administratiei publice locale, ale institutiilor si serviciilor publice de subordonare locala;
- refacerea acestora pe baza limitelor aprobate si comunicate;  
- prezentarea proiectele bugetelor locale, echilibrate directiei generale a finantelor publice;
- elaborarea noilor propuneri de proiecte de bugete locale, pe baza limitelor maxime sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat si a transferurilor cu destinatie special si depunerea acestora la directiile generale ale finantelor publice;
- elaborarea raportului privind proiectele de bugete locale
- se publica proiectele bugetelor locale in presa locala sau le afiseaza la sediul primariei; a
- se prezinta spre aprobare proiectele de bugete locale, insotite de rapoartele asupra acestora, consiliului local;
- se aproba repartizarea pe trimestere a veniturilor si cheltuielilor prevazute in bugetele locale, pentru bugetele proprii si bugetele institutiilor si serviciilor publice subordonate;
- executa bugetul conform destinatiilor.

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
 

Autor: Marius Matei



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016