Compensare concediu de odihna neefectuat in cazul unei functii din administratie. Care e procedura?

de InfoInstitutii.ro 30 Dec. 2021 2235

Compensare concediu de odihna neefectuat in cazul unei functii din administratie. Care e procedura?
„In situatia in care viceprimarul nu si-a efectuat concediul de odihna pe perioada mandatului, dupa incetarea mandatului s implicit a activitatii in cadrul primariei poate solicita compensarea zilelor de concediu neefectuat cu bani?”


 

Raspunsul specialistului:

Potrivit art. 213 din Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, viceprimarii au dreptul la concedii de odihna, concedii medicale, concedii fara plata, precum si la concedii platite in cazul unor evenimente familiale deosebite, potrivit legii.


Dupa cum se observa, aspectele procedurale ce tin de durata concediului de odihna, modul de programare si efectuare, cazurile de intrerupere si reluare a concediului de odihna sunt expres reglementate in cuprinsul art. 214, articol ce reprezinta astfel reglementare speciala in raport de dispozitiile legislatiei muncii (Codul muncii fiind cadrul general).


Avand in vedere ca dispozitiile art. 214 din Codul administrativ nu cuprinde reglementari care sa stabileasca procedura de urmat in situatia in care mandatul inceteaza anterior efectuarii concediului de odihna in integralitate si in lipsa unor prevederi care sa trimita la norma generala si in care sa se precizeze ca aceste dispozitii se completeaza cu Codul muncii (asa cum se face in cuprinsul art. 215 in ceea ce priveste alte tipuri de concedii), apreciem ca dispozitiile art. 146 din Codul muncii cu privire la compensarea concediului de odihna neefectuat nu se aplica in acest caz.
 

 

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalCodulMuncii.ro >>


 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016