Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Implementarea proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, in cadrul primariilor. MODEL de act administrativ

de Ioana Stoica 27 Iul. 2022 1074

Implementarea proiectelor cu fonduri europene nerambursabile, in cadrul primariilor. MODEL de act administrativ
"Suntem o primarie comunala care intentioneaza sa implementeze proiecte cu fonduri europene, pentru care se constituie echipa pentru implementare proiecte, salariati, functionari publici si contractuali din cadrul aparatului de specialitate al primarului. In acest sens dorim sa ne ajutati cu un model de Dispozitie implementare proiecte pe fonduri europene pentru atat pentru echipa cat si pentru primar si viceprimar, incluzand articolele de lege si sporurile cuvenite conform legislatiei in vigoare, precum si limita salariala cuvenita."


Raspunsul specialistului: 

Intrucat in speta de fata este vorba despre personal numit, respectiv despre personal din cadrul respectivei primarii, apreciem ca in functie de numarul orelor in care acesta isi desfasoara activitatea in cadrul proiectelor respectiva activitate poate fi realizata in timpul oelor de program sau in afara acestuia.

 

Observam ca potrivit art. 16 alin.(1) din Legea 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare, personalul din institutiile si/sau autoritatile publice nominalizat in echipele de proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile beneficiaza de majorarea salariilor de baza, soldelor de functie/salariilor de functie, indemnizatiilor de incadrare cu pana la 50%, indiferent de numarul de proiecte in care este implicat. Aceasta majorare se aplica proportional cu timpul efectiv alocat activitatilor pentru fiecare proiect.

 

In cuprinsul Regulamentului-cadru aprobat prin HG 325/2018 se mentionaeaza ca personalul din cadrul institutiei si/sau autoritatii publice, nominalizat, potrivit art. 16 alin. (1) din Legea-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in echipele de proiecte finantate din fonduri europene nerambursabile, pe perioada in care isi desfasoara activitatea in aceste conditii, beneficiaza de o majorare a salariilor de baza, soldelor de functie/salariilor de functie, indemnizatiilor de incadrare, cu pana la 50%, in functie de timpul efectiv lucrat lunar pentru activitatile proiectului si prevazute corespunzator in fisa postului, dupa cum urmeaza:

 

a) pana la 20 ore pe luna se acorda o majorare salariala de 10%;
b) intre 21-40 ore pe luna se acorda o majorare salariala de 20%;
c) intre 41-60 ore pe luna se acorda o majorare salariala de 30%;
d) intre 61-80 ore pe luna se acorda o majorare salariala de 40%;
e) peste 80 ore pe luna se acorda o majorare salariala de 50%.

 

Prin urmare, sensul acestor norme este de a plati cu sporul suplimentar exclusiv orele lucrate efectiv intr-un proiect. Dupa cum se observa, majorarea salariala reglementata in mod special de lege nu prevede alte adaosuri, cum ar fi orele suplimentare, sau alte criterii pe baza carora se acorda respectiva majorare. Asadar, majorarea reglementata de Legea 153/2017 si HG 325/2018 acordandu-se indiferent de intervalul orar in care se desfasoara activitatea pe proiecte, exclusiv prin raportare la orele efectiv prestate in cadrul proiectelor.

 

Totodata, este necesar sa precizam ca regula in privinta salarizarii este prevazuta la art.11 alin.(4) din Legea 153/2017 care stabileste ca nivelul veniturilor salariale se stabileste, in conditiile prevazute la alin. (1) si (3), fara a depasi nivelul indemnizatiei lunare a functiei de viceprimar sau, dupa caz, a indemnizatiei lunare a vicepresedintelui consiliului judetean, sau, dupa caz, a viceprimarului municipiului Bucuresti, corespunzator nivelului de organizare: comuna, oras, municipiu, sectoarele municipiului Bucuresti, primaria generala a municipiului Bucuresti, exclusiv majorarile prevazute la art. 16 alin. (2), cu incadrarea in cheltuielile de personal aprobate in bugetele de venituri si cheltuieli.

 

La art. 7 lit.m) din legea precitata se mentioneaza faptul ca venitul salarial al personalului din sectorul bugetar cuprinde salariile de baza, soldele de functie/salariile de functie, soldele de grad/salariile gradului profesional detinut, gradatiile, soldele de comanda/salariile de comanda, indemnizatiile de incadrare, indemnizatiile lunare si, dupa caz, compensatiile, indemnizatiile, sporurile, majorarile, adaosurile, primele si premiile, precum si alte drepturi in bani si/sau in natura, corespunzatoare fiecarei categorii de personal din sectorul bugetar.

 

Ca atare, din analiza definitiei sintagmei venit salarial intelegem ca in acesta este cuprins atat salariul de baza, care include si eventualele majorari acordate, deci si cele prevazute de art. 16 din Legea 153/2017.


Pe cale de consecinta, apreciem ca persoanelor in cauza li se vor acorda drepturile la care sunt indreptatite doar pana la limita indemnizatiei lunare a viceprimarului, exclusiv majorarile prevazute la art. 16 alin. (2).


Insa, este de mentionat si faptul ca la art. 16 nu este mentionata expres obligatia de a acorda procentele de majorare salariala pana la nivelul indemnizatiei vivecpriarului, fara majorarea prevazuta la art. 16 alin.(2) din lege. Prin urmare, in opinia noastra, cele doua articole de lege trebuie coroborate, iar salarizarea realizata cu prudenta, insa pentru o buna implementare recomandam solicitarea unui punct de vedere in acest sens si Ministerului Muncii sau autoritatii de management cu care unitatea adminsitrativ-teritoriala are incheiat contractul de finantare.

 

Un eventual model de act administrativ de nominalizare a membrilor echipei de implementare ar putea fi urmatorul:

 

Denumire angajator:
    
Date de identificare ale angajatorului (adresa completa, CUI):
    
Date de contact ale angajatorului (telefon, fax, e-mail):
    
Nr.de inregistrare:
    
Data inregistrarii:    

DECIZIE/ORDIN/DISPOZITIE
privind desemnarea la nivelul_______________a membrilor echipei de implementare a proiectului „____________”
Avand in vedere:
- prevederile contractului de finantare nr.________________________
- Nota aprobata de reprezentatul legal privind nominalizarile persoanelor care sa faca parte din echipa de implementare a proiectului ”_____________” ;
- prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrative, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile Legii nr.53/2003 privind Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;


In temeiul:
- prevederilor art. 16 din Legea 153/2017 privind privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- art. si ale art. __________din Regulamentul de organizare si functionare al __________ ____________, aprobat prin____________;
- art. 155 alin.(5) lit.e) si alt art. 196 lit.b) din Codul adminsitrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;
_____(conducatorul unitatii)_____________________emite prezenta/prezentul
DECIZIE/ORDIN/DISPOZITIE:
Art. 1 (1) Se constituie echipa de implementare a proiectului „________________” derulat  in cadrul _____________________, ce se desfasoara pentru o perioada de ____luni, conform contractului de finantare nr.____________.
(2) Componenta echipei de implementare prevazuta la alin.(1) este urmatoarea:
1. domnul/doamna_________________
2._________________
3.__________________

Art. 2 (1) Atributiile membrilor echipei de implementare in componenta prevazuta la art. 1 alin.(2) sunt cele prevazute in contractual de finantare nr._____________si detaliate in fisele de post, anexa la prezenta/prezentul decizie/ordin/dispozitie.
(2) Persoanele nominalizate in echipa de implementare sunt indreptatite la acordarea majorarii salariale prevazuta la art. 16 alin.(1) din Legea nr.153/2017, cu modificarilesi completarile ulterioare, calculate in functie de numarul de ore efectiv prestate in cadrul proiectului, fara a depasi indemnizatiei viceprimarului, conform art. 11 din Legea nr.153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) Pe perioada de implementare a proiectului, indemnizatiile lunare ale primarului si viceprimarului unitatii administrativ-teritoriale care implementeaza proiectul finantat din fonduri europene nerambursabile „___________________” se majoreaza cu ______(procentul trebuie sa fie pana la 25%)
Art.3 - Compartimentul Resurse Umane, structura economica si persoanele nominalizate in prezenta vor duce la indeplinire prevederile prezentei(ului) Decizii/ordin/Dispozitii.
Art. 4 - Secretarul general al unitatii administrative-teritoriale va comunica prezenta/prezentul decizie/ordin/dispozi/ie institutiei Prefectului si persoanelor nominalizate in cuprinsul acesteia.

Numele si prenumele reprezentantului legal al angajatorului,
(persoana care potrivit legii /actelor juridice constitutive/altor tipuri de acte legale reprezinta angajatorul in relatiile cu tertii)

Semnatura reprezentantului legal al angajatorului,
                    Stampila angajatorului

 

Un raspuns valabil la data de 27.07.2022, oferit de expertii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Achizitii publice. Modele de documente OBLIGATORII"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016