de Mara Dobrin 11 Feb. 2022 2987 |
Codul administrativ reglementeaza cadrul general pentru organizarea si functionarea autoritatilor si institutiilor administratiei publice, statutul personalului din cadrul acestora, raspunderea administrativa, serviciile publice, precum si unele reguli specifice privind proprietatea publica si privata a statului si a unitatilor administrativ-teritoriale.
"Cine emite Dispozitia de numire a secretarului general al unei comune?"
Raspunsul specialistilor:
Functia de secretar general al comunei este functie publica de conducere, iar la art 242 alin. (5) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, se prevede ca ”Recrutarea, numirea, suspendarea, modificarea, incetarea raporturilor de serviciu si regimul disciplinar ale secretarului general al unitatii/subdiviziunii administrativ-teritoriale se fac in conformitate cu prevederile partii a VI-a, titlul II”.
In partea a VI-a, titlul II, referitor la numirea functionarilor publici, la art. 473 se prevede ca ”Numirea in functii publice se face de catre conducatorul autoritatii sau institutiei publice sau, dupa caz, de persoana care are competenta legala de numire in conditiile unor acte normative specifice, prin act administrativ emis in termenele si in conditiile legii, pe baza rezultatelor concursului”.
In aceste conditii, apreciem ca numirea in functia publica de conducere de secretar general al comunei se face prin dispozitie a primarului comunei.
Un raspuns valabil la 10.02.2022, oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>

Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.