Procedura de rambursare a cheltuielilor pentru primarii

de Cristian Tanase 21 Iul. 2015 2699

Procedura de rambursare a cheltuielilor pentru primarii
Pentru a beneficia de rambursarea cheltuielilor eligibile, o primarie are obligatia de a depune o declaratie pe propria raspundere privind nedeductibilitatea taxei pe valoarea adaugata aferente cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, certificata de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (art. 11 indice 1 alin. (3) din HG 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare).


Atentie! Cererea pe propria raspundere  va fi depusa ca anexa a fiecarei cereri de rambursare!

Pentru certificarea declaratiei pe propria raspundere privind nedeductibilitatea taxei pe valoarea adaugata, primaria va depune la organul fiscal competent, inainte de depunerea cererii de rambursare la autoritatea de management al programelor operationale finantate din instrumente structurale in cadrul obiectivului convergent, Declaratia privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare.

Modelul acestei declaratii este prevazut in anexa nr. 2 la Instructiunile de aplicare a prevederilor art. 111 din Hotararea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale. Declaratia se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, pus la dispozitia contribuabililor gratuit de unitatile fiscale sau care poate fi descarcat de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Certificarea declaratiei de catre organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala consta in emiterea unui certificat privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare, conform procedurii aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice. Organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala are obligatia certificarii declaratiei in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data depunerii acesteia de catre beneficiar.

Pentru realizarea certificarii declaratiei, compartimentul de specialitate verifica in Registrul contribuabililor daca solicitantul are calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, potrivit art. 153 din Codul fiscal, in perioada in care au fost efectuate toate achizitiile ale caror facturi sunt inscrise in declaratie.

In situatia in care solicitantul nu are calitatea de persoana inregistrata in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, in intreaga perioada la care se refera facturile inscrise in declaratie, compartimentul de specialitate emite de indata Certificatul privind nedeductibilitatea TVA aferenta cheltuielilor cuprinse in cererea de rambursare pentru toate facturile inscrise in declaratie.

Sursa: containstitutii


Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016