Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Raportul de serviciu functionar public poate inceta intr-o zi nelucratoare?

de InfoInstitutii.ro 07 Mai. 2021 636

Raportul de serviciu functionar public poate inceta intr-o zi nelucratoare?
aUn functionar public a solicitat incetarea raportului de serviciu incepad cu data de 15.05.2021 (aceasta data cade intr-o zi nelucratoare). Este legal ca raportul de serviciu sa inceteze cu acordul partilor intr-o zi nelucratoare asa cum a solicitat functionarul public? Sau va inceta in prima zi lucratoare care urmeaza?


Raspunsul specialistului:

Potrivit art. 516 lit.b) din Codul administativ, cu modificarile si completarile ulterioare, raportul de serviciu poate inceta prin acordul partilor, consemnat in scris.

Totodata, in cuprinsul art. 528 alin.(30 din legea precitata se stabileste ca actul administrativ produce efecte juridice:

a) de la data precizata expres in actul administrativ, cu conditia comunicarii sale prealabile functionarului public;

b) de la data comunicarii actului administrativ, in situatia in care in actul administrativ nu este prevazuta expres data de la care acesta produce efecte juridice sau in situatia in care comunicarea se realizeaza ulterior datei prevazute expres in actul administrativ;

c) in termenele specifice prevazute expres de lege.

Actul administrativ de incetare a raporturilor de serviciu ale functionarilor publici trebuie sa contina in mod obligatoriu urmatoarele elemente (art. 533 alin.(1) din C.adm):



a) temeiul legal al incetarii raporturilor de serviciu, identificat prin dispozitia legala incidenta, precum si actele doveditoare care stau la baza incadrarii in textul de lege;

b) numele si prenumele functionarului public;

c) denumirea functiei publice, individualizata prin categorie, clasa si, dupa caz, grad profesional;

d) data de la care inceteaza raporturile de serviciu ale functionarului public;

e) termenul stabilit pentru aplicarea prevederilor art. 524 alin. (1);

f) termenul in care poate fi atacat actul administrativ, precum si instanta de contencios administrativ competenta.

 

In plus, la art. 599 din Codul administrativ, termenele prevazute de Codul administrativ se calculeaza pe zile calendaristice, incluzand in termen si ziua in care el incepe sa curga si ziua cand se implineste, cu exceptiile expres prevazute de prezentul cod.
 

Intrucat pentru incetarea raporturilor de serviciu prin acordul partilor Codul administrativ nu stabileste un anumit termen, data incetarii fiind agreata de parti, apreciem ca in cazul de fata data incetarii raporturilor de serviciu este data de la care functionarul nu mai presteaza activitatea pentru si sub autoritatea angajatorului, conform inscrisului din actul administrativ de incetare, respectiv ziua urmatoare ultimei zile de activitate, in cazul de fata 15 mai.

 

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>
 


 

 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016