de Ana Tudor 26 Mar. 2015 3903 |
Conducatorul unei institutii publice are obligatia de a informa angajatii de reglementarile care guverneaza comportamentul lor pe durata programului de munca, prevenirea sau raportarea fraudelor si neregulilor.
Regulamentele interne, documentele care reglementeaza misiunea institutiei publice si fisele de post ale salariatilor, trebuie actualizate permanent si transmise fiecarui salariat in parte.
Tot conducatorul institutiei publice este si cel care defineste structura organizatorica, responsabilitatile, sarcinele si competentele personalului.
De asemenea, institutia publica va defini obiectivele determinante, legate de scopurile sale, dar si cele complementare, referitoare la fiabilitatea informatiilor, conformitatea cu legile, regulamentele si politicile interne. Apoi, le va comunica intregului personal, dar si tertilor interesati.
Deciziile si actiunile componente structurale ale unei institutii publice trebuie coordonate, pentru a se asigura convergenta si coerenta acestora, scopul final fiind atingerea obiectivelor.
Institutia publicea va analiza anual riscurile referitoare la desfasurarea intregii activitati, va elabora planuri corespunzatoare pentru a limita consecintele eventualelor riscuri si va numi salariatii responsabili in aplicarea planurilor.
Monitorizarea performantelor face parte de asemenea din standardele de control ale unei instituii publice si include utilizarea indicatorilor cantitativi si calitativi relevanti, referitori la economicitate, eficienta si eficacitate.
La capitolul informare, institutia publica raspunde de transmiterea informatiilor catre manageri si salariati, astfel incat continutul, calitatea, frecventa, sursele si destinatarii fiecarei comunicari sa permite indeplinirea in bune conditii a sarcinilor de munca.
teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.