Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Transformare post contractual in cadrul institutiei. Care e procedura?

de Cristian Tanase 05 Iul. 2021 412

Transformare post contractual in cadrul institutiei. Care e procedura?
Care este procedura si cadrul legal de transformare a unui post contractual vacant de consilier personal in postul contractual vacant de paznic?


 

Raspunsul specialistului: 
 

In OUG 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare, unica referire la transformarea unui post contractual, fara insa a se indica procedura de urmat, este la art. 554 alin. (3) cu referire la promovarea personalului contractual. Exista mai multe prevederi referitoare la transformarea posturilor contractuale in functii publice si prevederi referitoare la transformarea functiilor publice, insa nu si prevederi referitoare la transformarea functiilor contractuale.
 

In aceste conditii, apreciem ca, pentru transformarea posturilor contractuale, cadrul legal ar putea fi reprezentat de prevederile OUG 57/2019 referitoare la aprobarea organigramei, statului de functii, a numarul de personal. Asemenea prevederi am identificat la art. 166 lit. f), art. 172 alin. (1) lit. c), art. 191 alin. (2) lit. a), art. 265 alin. (4). De asemenea, ca temei legal mai pot fi invocate Legea 53/2003 Codul muncii, avand in vedere ca este vorba de personal incadrat cu contract individual de munca, Legea-cadru 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice si eventual alte acte normative care guverneaza organizarea institutiei dumneavoastra.
 

Din punct de vedere practic, apreciem ca pasii procedurali pentru transformarea unui post contractual intr-un alt post contractual ar putea fi urmatorii:
 

- Justificarea necesitatii modificarii statului de functii
- Actualizarea statului de functii
- Supunerea spre aprobare a noului stat de functii al institutiei


 

Mai facem precizarea ca, referitor la consilierii personali, acestia nu fac parte din aparatul de specialitate al institutiei. Spre exemplu, la art. 5 lit. g) din Codul administrativ se prevede ca ”primarul, consilierii personali sau personalul din cadrul cabinetului acestuia, presedintele consiliului judetean, consilierii personali sau personalul din cadrul cabinetului acestuia, viceprimarul, vicepresedintele consiliului judetean, administratorul public nu fac parte din aparatul de specialitate”.

 

Functiile contractuale din cadrul cabinetelor demnitarilor si alesilor locali si in cadrul cancelariei prefectului sunt tratate in lege distinct de celelalte functii contractuale, ele avand un regim specific. De asemenea, numarul acestor consilieri personali/cabinet este stabilit la art. 546 din Codul administrativ.
 

Plecand de la premisa ca postul de paznic face parte din aparatul de specialitate al institutiei, inclinam sa consideram ca aceasta transformare de post nu se poate face, tocmai datorita regimului special al posturilor contractuale de la cabinet.


Insa, pentru stabilirea posibilitatii de modificare a statutului postului – din post de consilier personal in afara aparatului de specialitate, in post care va face parte din acest aparat de specialitate (ceea ce determina o majorare a numarului de posturi din aparatul de specialitate), in conditiile in care nu am identificat o reglementare expresa in acest domeniu, apreciem ca trebuie discutat in prealabil cu institutia publica ierarhic superioara, pentru a va informa daca exista instructiuni sau proceduri specifice aplicabile intr-un asemenea caz.


 


Raspuns oferit de Adina Popescu, consilier juridic, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>



 

Autor: Cristian Tanase



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016