Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Erorile aparute in procesul de evaluare a riscurilor

de Ioana Stoica 24 Dec. 2013 2027

Erorile aparute in procesul de evaluare a riscurilor
Deoarece nu exista un principiu universal valabil privind metodologia de evaluare a riscurilor, in timpul, evaluarii riscurilor pot aparea diverse erori, cum ar fi:


1. Nu este implicata o echipa in evaluarea riscurilor sau nu sunt implicati si angajati cu cunostinte practice ale procesului de munca.
2. Nu este desemnata o persoana competenta pentru a evalua riscurile.
3. In evaluare nu sunt implicati angajatii si/sau reprezentantii lor.
4. Expertii in evaluarea riscului nu sunt familiarizati cu intreprinderea.
5. Nu se iau in considerare in identificarea riscurilor, factorii psihosociali si factorii organizationali.
6. Nu se ia in considerare faptul ca pericolele si factorii de risc pot avea cauze multiple.
7. Pot fi neglijate sau ignorate efectele pe termen lung (ex. factorii mentali), precum si riscuri care nu sunt usor de observat (ex. cele cauzate de substante chimice, expunerea la niveluri ridicate de zgomot).
8. In evaluare, se bazeaza pe proceduri de lucru, manuale etc. fara a implica si lucratorul.
9. Se tine seama numai de riscurile care se afla in lista de identificare a factorilor de risc.
10. Se trec cu vederea locuri de munca secundare (ex. lucrari de intretinere sau curatare).
11. Nu se iau in considerare riscurile specifice grupurilor sensibile (femeile gravide, lehuzele sau femeile care alapteaza, tinerii, persoanele cu dizabilitati etc.).
12. In procesul de evaluare nu se iau in calcul accidentele de munca, incidentele periculoase care au avut loc precum si bolile profesionale declarate.
13. Nu se tine cont de gravitatea riscului in stabilirea prioritatilor privind masurile de prevenire si protectie ce trebuie luate.
14. Nu se urmareste suficient eficienta masurilor luate in eliminarea sau diminuarea riscului (dupa caz).
 
Persoanele responsabile cu evaluarea riscurilor profesionale ar trebui sa cunoasca informatii referitoare la:
 
- amplasarea locului de munca si/sau a locului unde isi desfasoara lucratorul activitatile;
- pericolele si riscurile care au fost deja identificate si sursele lor;
- persoanele care lucreaza acolo, avandu-se in vedere si persoanele care pot fi mai afectate de riscurile existente, cum ar fi femeile insarcinate, lucratorii tineri, precum si lucratorii cu timp de munca partial, subcontractorii, vizitatorii, precum si lucratorii care lucreaza pe teren;
- echipamente tehnice, materiale, tehnologii folosite in procesul muncii;
- natura, probabilitatea, frecventa si durata expunerii la pericole;
- raportul existent intre expunerea la un anumit pericol si gravitatea consecintelor;
- consecintele posibile ale pericolelor existente;
- masuri de protectie sunt aplicate;
- accidente, boli profesionale si alte tipuri de imbolnaviri au fost raportate;
- prevederile legale si alte reglementari in legatura cu locul de munca;
- elementele considerate ca buna practica, in domeniile in care nu exista norme legale specifice;

 
Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "7 Modele de Fise de Post pentru Institutiile Publice - actualizate in 2020"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016