In conformitate cu Legea 319/2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are urmatoarele obligatii cu privire la evaluarea riscurilor:
1. Sa organizeze evaluarea riscurilor;
2. Sa participe la evaluarea riscului (sau prin reprezentantul sau legal) si sa puna in aplicare masurile de prevenire si protectie rezultate in urma evaluarii;
3. Sa selecteze persoana/persoanele care efectueaza evaluarea, asigurandu-se de competenta lor;
4. Sa se consulte cu lucratorii si/sau reprezentantii sai in legatura cu organizarea evaluarii riscurilor si cu persoanele care efectueaza evaluarea;
5. Sa se asigure ca elaborarea fiselor de evaluare a riscurilor a fost realizata si prin consultarea lucratorilor si/sau reprezentantii lor;
6. Sa se asigure ca toate persoanele afectate de riscuri sunt informate in legatura cu pericolele la care ar putea fi expuse, precum si masurile de protectie luate pentru indepartarea acestora.
Drepturile lucratorilor si/sau reprezentantii acestora cu privire la evaluarea riscurilor
In conformitate cu Legea 319/2006 - Legea securitatii si sanatatii in munca, angajatorul are urmatoarele obligatii cu privire la evaluarea riscurilor:
1. Sa fie consultati cu privire la organizarea evaluarii riscurilor si a persoanelor desemnate pentru aceasta;
2. Sa participe la evaluarea riscurilor;
3. Sa fie consultati in elaborarea fisei de evaluare;
4. Sa poata semnala riscurile observate, echipei de evaluare;
5. Sa fie informati despre riscurile existente si masurile ce trebuie adoptate pentru eliminarea sau micsorarea lor;
6. Sa coopereze cu angajatorul in vederea crearii unui loc de munca sanatos.
Cum se finalizeaza evaluarea:
1. Se stabilste nivelul de risc global pe loc de munca/post de lucru/activitate;
2. Se stabileste ponderea factorilor de risc identificati dupa elementele sistemului de munca (metoda INPDCM);
3. Se intocmeste raportul final al evaluarii (concluzii);
4. in functie de nivelul de risc stabilit:
- nu se adopta nicio masura (riscurile nu sunt semnificative);
- se adopta masuri de imbunatatire a protectiei lucratorilor si masuri suplimentare pentru prevenirea aparitiei unui risc major (riscurile se afla in domeniul de acceptabilitate);
- se elimina riscurile sau se modifica sistemul de management al riscurilor (riscurile sunt inacceptabile).
Autor:
Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ.
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.