Informatiile necesare in procesul de evaluare se pot culege din surse cum ar fi:
- analiza activitatii profesionale in vederea prevederii evenimentelor nedorite;
- date tehnice despre echipamentele, materialele sau substantele utilizate la locul de munca;
- consultarea si/sau participarea lucatorilor si/sau a reprezentantilor acestora;
- proceduri tehnice si instructiuni de lucru;
- rezultatele masuratorilor factorilor nocivi sau periculosi (zgomot, vibratii etc.)
- inregistrari ale accidentelor de munca si ale bolilor profesionale;
- date statistice privind accidentele de munca, bolile profesionale si incidentele;
- specificatii ale proprietatilor substantelor chimice (acolo unde este cazul);
- prevederi legale in vigoare in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
- norme si standarde definite de organisme de standardizare nationale, europene sau mondiale;
- literatura stiintifica si tehnica
Metoda I.N.P.D.C.M. de evaluare a riscurilor
Metoda I.N.C.D.P.M. de evaluarea a riscurilor este o metoda analitica, semicantitativa si este general valabila in majoritatea tipurilor de activitati din economie.
Scopul ei este determinarea cantitativa a nivelului de risc/securitate pentru un loc de munca, sector, sectie sau intreprindere, pe baza analizei sistemice si evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala.
Metoda consta in identificarea factorilor de risc din sistemul analizat (loc de munca/sector/sectie/intreprindere) pe baza unor liste de control prestabilite si cuantificarea dimensiunii riscului pe baza combinatiei dintre gravitatea si frecventa consecintei maxim previzibile. Nivelul de securitate pentru un loc de munca este considerat invers proportional cu nivelul de risc, adica:
Nivel risc 1, 2, 3,…..7.
Nivel securitate 7, 6, 5,…1.
Locul de munca analizat trebuie sa fie foarte bine definit. Evaluarea trebuie efectuata de o echipa de evaluare, complexa si multidisciplinara, care sa includa specialisti in securitatea muncii, proiectanti, tehnologi, ergonomi, medici de medicina muncii etc. Metoda poate fi utilizata atat in faza de conceptie si proiectare a locurilor de munca cat si in faza de exploatare.
Aplicarea metodei se finalizeaza cu doua fise, pentru fiecare loc de munca, "Fisa de evaluare a riscurilor" si "Fisa de masuri propuse" si necesita parcurgerea urmatorilor pasi:
1. descrierea sistemului de analizat (loc de munca);
2. identificarea factorilor de risc din sistem;
3. evaluarea riscurilor de accidentare si imbolnavire profesionala;
4. ierarhizarea riscurilor si stabilirea prioritatilor de prevenire;
5. propunerea masurilor de prevenire;
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.