Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ordinul 1619/2021: Modificari privind participarea la licitatiile organizate de ANAF

de Cristian Tanase 20 Oct. 2021 123

Ordinul 1619/2021: Modificari privind participarea la licitatiile organizate de ANAF
In Monitorul oficial nr . 991/18.X.2021a fost publicat Ordinul ANAF nr. 1619 privind completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.607/2016 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii


 

Premisele aparitiei acestui ordin, potrivit consultantului fiscal Ionut Jinga:
 

Una dintre aplicatiile informatice ce trebuie dezvoltata in vederea optimizarii activitatii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala o reprezinta Nivelul Operativ al Executarii Silite (NOES), aplicatie care reda in mod operativ, stadiul masurilor de executare silita intreprinse de catre organele fiscale centrale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru recuperarea:
 

  • creantelor bugetare individualizate in titluri executorii transmise spre recuperare organelor fiscale centrale de catre alte institutii sau autoritati publice
  • creantelor fiscale stabilite in sarcina debitorilor solidari cu debitorul principal;
  • creantelor fiscale instituite in evidentele fiscale prin intocmirea actelor de executare care vizeaza sechestrarea, evaluarea si valorificarea bunurilor.


Principalul obiectiv pentru care a fost creata o astfel de aplicatie a fost acela de a facilita reactia rapida a administratiei fiscale in fata acumularii de arierate prin optimizarea activitatii de colectare ca urmare a standardizarii si automatizarii fluxurilor informationale aferente executarii silite.

 

In plan secundar, aceasta aplicatie informatica are rol in gestionarea integrata a creantelor/informatiilor despre creante care nu pot fi inregistrate in aplicatiile informatice Sistemul de administrare a creantelor fiscale (SACF) si Gestiunea obligatiilor din taxe, impozite, contributii si amenzi (GOTICA).
 

Astfel, in vederea implementarii fluxului de informatii in ceea ce priveste realizarea procedurii de valorificare a bunurilor sechestrate a fost necesara deschiderea unui cont prin intermediul caruia se inregistreaza operatiunile care vizeaza incasarea pretului bunurilor valorificate, precum si a taxei de participare la licitatie.


 

Acest cont a fost deschis pe seama organelor de executare silita – titularul de cont, respectiv Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili/administratiile judetene ale finantelor publice/serviciile fiscale municipale/serviciile fiscale orasenesti/administratiile fiscale publice ale sectoarelor Municipiului Bucuresti, insa pentru atribuirea unei plati unei anume proceduri de valorificare este necesara utilizarea numarului de evidenta a platii.
 

In functie de numarul de evidenta a platii inscris in documentul de plata, organul de executare identifica carei proceduri de valorificare initiate ii corespunde suma platita de catre ofertant astfel ca, in aplicatia informatica este importata informatia despre plata in subsistemul aferent desfasurarii procedurii de valorificare si atribuita bunului pentru vanzarea caruia se desfasoara aceasta procedura.
 

In acest mod, urmeaza a fi implementat fluxul informatic intre aplicatia informatica NOES si TREZOR astfel incat sa fie realizat schimbul de informatii intre organele de executare competente in valorificarea bunurilor, prin intermediul operatiunilor de distribuire/transfer derulate in relatia cu unitatile Trezoreriei Statului, ceea ce conduce la optimizarea activitatii de executare a bunurilor sechestrate.
 

Principalele prevederi
 

Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.607/2016 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.023 din 20 decembrie 2016, cu modificarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
 

1. Instructiunile de completare a numarului de evidenta a platii se aplica si de catre ofertantii pentru plata taxei de participare la licitatie si cumparatorii pentru plata pretului rezultat in urma valorificarii bunurilor sechestrate.
 

2. Pentru incasarea taxei de participare la licitatie sau a pretului rezultat in urma valorificarii bunurilor sechestrate, numarul de evidenta a platii are 23 de caractere numerice, a carui structura este stabilita de catre organul fiscal central.
 

3. Numarul de evidenta a platii prevazut la pct. 2 este generat prin programele informatice prin care este gestionata procedura de valorificare a bunurilor sechestrate, odata cu emiterea actelor in procedura de valorificare a bunurilor sechestrate, pentru efectuarea viramentelor de catre ofertanti ale taxei de participare la licitatie ori de catre cumparatori ale pretului bunului valorificat.

 

4. Numarul de evidenta a platii prevazut la pct. 2 se inscrie in documentele de plata intocmite de catre persoanele prevazute la pct 1, pentru plata taxei de participare la licitatie ori a pretului bunului valorificat, dupa caz.


Clarificari oferite de Ionut Jinga, consultant fiscal, pentru PortalContabilitate.ro >>


 

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016