Modificare functie personal serviciu public. Cum procedam?

de Ioana Stoica 03 Aug. 2020 1079

Modificare functie personal serviciu public. Cum procedam?
In cazul in care, intr-un serviciu public, un salariat e incadrat ca muncitor calificat, poate fi modificata functia, cu acordul sau, in functia de administrator pastrand aceeasi treapta profesionala? Se mentioneaza ca in statul de functii postul apare ca muncitor calificat. Se poate folosi modificarea CIM prin utilizarea temeiului de modificare a felului muncii prevazut de Codul muncii?


Raspunsul specialistului:

Serviciul public este activitatea sau ansamblul de activitati organizate de o autoritate a administratiei publice ori de o institutie publica sau autorizata/autorizate ori delegata de aceasta, in scopul satisfacerii unei nevoi cu caracter general sau a unui interes public, in mod regulat si continuu (art. 5 lit.kk) din Codul administrativ).

In acceptiunea acestei legi, institutia publica este structura functionala care actioneaza in regim de putere publica si/sau presteaza servicii publice si care este finantata din venituri bugetare si/sau din venituri proprii, in conditiile legii finantelor publice.

Totodata, semnalam ca potrivit art. 92 din Codul administrativ, consiliile locale si consiliile judetene pot hotari asupra participarii cu imprumuturi, capital sau cu bunuri, dupa caz, in numele si in interesul colectivitatilor locale la nivelul carora sunt alese, la infiintarea, functionarea si dezvoltarea unor organisme prestatoare de servicii publice si de utilitate publica de interes local sau judetean, in conditiile legii.

In acceptiunea prezentului cod, in categoria organismelor prestatoare de servicii publice sau de utilitate publica in unitatile administrativ-teritoriale se includ:

a) institutii publice de interes local sau judetean;
b) societati si regii autonome infiintate prin hotarari ale autoritatilor deliberative, denumite in continuare societati si regii autonome de interes local sau judetean;
c) asociatii de dezvoltare intercomunitara;


d) furnizori de servicii sociale, de drept public ori privat, care acorda servicii sociale in conditiile prevazute de lege;
e) asociatii, fundatii si federatii recunoscute ca fiind de utilitate publica, in conditiile legii;
f) operatori de servicii comunitare de utilitati publice locale sau judetene;
g) operatori regionali, constituiti in conditiile legii.

Astfel, cadrul legal pentru infiintarea serviciilor publice o reprezinta in principal Codul administrativ, respectiv OUG nr. 57/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, in speta Partea a VIII Servicii publice, art. 580 si urm.

Potrivit art. 591 din Codul administrativ, gestiunea directa a unui serviciu publlic se poate realiza de catre o autoritate a administratiei publice, de catre structurile cu sau fara personalitate juridica ale acesteia, de catre societatile reglementate de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu capital social integral al statului sau al unitatii administrativ-teritoriale infiintate de autoritatile administratiei publice sau alte persoane juridice de drept privat, dupa caz, cu respectarea prevederilor legale.

Prin urmare, in situatia in care serviciul public este institutie publica, apreciem ca modificarea felului muncii nu este posibila fara organizarea unui nou concurs, intrucat potrivit art.30 din Codul muncii, republicat, al art. 31 din

Legea nr. 153/2017, cu modificarile si completarile ulterioare coroborate cu cele ale art. 554 din Codul administrativ in cadrul institutiilor publice incadrarea personalului se realizeaza doar prin concurs.

Or, in situatia in care salariatul in cauza a sustinut si promovat concursul pentru un anumit post caruia ii este anexata o fisa de post specifica, apreciem ca acesta poate ocupa un alt  post, doar prin organizarea unui nou concurs, intrucat in statul de functii respectivul post este prevazut distinct, avand totodata si o fisa de post distincta.

In situatia in care serviciul public este persoana juridica de drept privat, apreciem ca in speta in cauza devin incidente dispozitiile art. 41 alin. (3) lit. c) din Codul muncii, aceasta putand fi obiectul modificarii CIM prin act aditional, incheiat cu acordul partilor.

Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro
 

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit