Numarul de zile de CO, conform transelor de vechime pentru salariatii din administratia publica

de Cristian Tanase 04 Iul. 2025 562

Numarul de zile de CO, conform transelor de vechime pentru salariatii din administratia publica
Numarul de zile de concediu de odihna conform transelor de vechime este diferit pentru salariatii din administratia publica, comparativ cu salariatii din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare, acordandu-se in functie de statutul juridic al angajatorului (angajator din administratia publica sau regie autonoma cu specific deosebit si unitate bugetara).


Potrivit art. 1 din Hotararea 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare. 

 

Iata si un studiu de caz util, prezentat de catre PortalInstitutiiPublice:

"Va rog sa ma ajutati sa pot clarifica referitor la numarul corect de zile de concediu de odihna conform transelor de vechime. Dar pentru o persoana care are contract de munca cu 4 ore, iar functia de baza o detine la alta institutie?


Raspunsul specialistilor: 


Salariatii din administratia publica au dreptul, in fiecare an calendaristic, la un concediu de odihna platit, cu o durata de 21 sau 25 zile lucratoare, in raport cu vechimea lor in munca, respectiv:

 

- vechime pana la 10 ani: 21 zile lucratoare
- vechime peste 10 ani: 25 zile lucratoare.

 

Salariatii din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare au dreptul, in fiecare an calendaristic, la un concediu de odihna platit, cu o durata de 18-25 zile lucratoare, in raport cu vechimea in munca, dupa cum urmeaza:

 

- vechime pana la 5 ani:       18 zile lucratoare
- vechime intre 5 si 15 ani:    21 zile lucratoare
- vechime peste 15 ani         25 zile lucratoare

 

Pentru tinerii in varsta de pana la 18 ani, durata concediului de odihna este de 24 de zile lucratoare. La stabilirea duratei concediului de odihna se ia in considerare varsta pe care acesti tineri au avut-o la data de 1 ianuarie din anul calendaristic respectiv.

 

2. Potrivit art. 2 din Hotararea 250/1992 privind concediul de odihna si alte concedii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare: 

 

Salariatii care sunt incadrati in posturi cu fractiuni de norma (4 sau 6 ore pe zi) au dreptul la concediu de odihna cu durata integrala stabilita potrivit art. 1, corespunzator vechimii in munca.

Prin urmare, salariatul bugetar cu timp partial (1/2 norma), in cumul de functii, va beneficia de acelasi numar de zile de concediu de odihna ca si salariatii cu norma intreaga de la angajatorul unde are cumul de functii, proportional cu timpul lucrat (cu numarul de zile lucrate). 


Un raspuns oferit in iulie 2025, de catre expertii de la PortalCodulMuncii. Da click aici pentru mai multe raspunsuri si sfaturi de la specialisti in legislatia muncii si administratie publica.

Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016