Auditul intern: modalitati de desfasurare si coordonare

de Cristian Tanase 13 Oct. 2015 4535

Auditul intern: modalitati de desfasurare si coordonare
Auditul intern se organizeaza, in general, de catre conducatorul entitatii publice. Acestuia ii revine obligatia de a aproba planul anual de audit intern.


Atentie! Planul anual de audit public intern trebuie stabilit in urma evaluarii riscului asociat diferitelor structuri, activitati, programre sau operatiuni, ori in urma consultatilor cu institutiile publice superioare din punct de vedere ierarhic.

Ministerul Finantelor se consulta cu Curtea de Conturi si face o serie de recomandari, de care institutiile publice trebuie sa tina cont la eliberarea planului de audit intern.

Ce se intampla cu rezultatele auditului intern

In urma realizarii auditului intern, institutiile publice vor trece constatarile intr-un raport. Acestrea trebuie sa cuprinda ordinul de serviciu primit, modul de desfasurare a auditului, constatarile facute, concluziile si recomandarile auditorilor interni si documentatia de baza.

Seful compartimentului de audit intern poate recurge, cu aprobarea conducatorului institutiei publice caruia ii raporteaza, la contractarea externa de servicii de expertiza/consultanta, in cazurile in care efectuarea auditului potrivit ordinului de serviciu presupune utilizarea unor cunostinte de specialitate din alte domenii decat cele cerute prin fisa postului auditorilor interni.


Auditul intern pentru institutiile publice este reglementat de OG nr.119/1999 privind auditul intern si controlul financiar preventiv.
Cristian Tanase Autor: Cristian Tanase
Cristian Tanase, cu experienta indelungata in legislatia aferenta Codului administrativ, scrie pe subiecte de interes pentru personalul institutiilor publice, redactand stiri din domeniu si noutati legislative importante!



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Modificari legislative aplicabile Institutiilor Publice in 2024"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016