Procedura de suspendare a raportului de serviciu

de Ioana Stoica 03 Mar. 2014 20403

Procedura de suspendare a raportului de serviciu
Conform prevederilor Legii nr.188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, suspendarea raporturilor de serviciu poate interveni: a) de drept – in cazurile expres si limitativ prevazute de lege; b) din initiativa functionarului public – cu respectarea conditiilor cerute de lege


Raportul de serviciu al functionarului public se suspenda de drept atunci cand functionarul public se afla in una dintre urmatoarele situatii:

a) este numit sau ales intr-o functie de demnitate publica, pentru perioada respectiva, cu exceptiile prevazute la art. 34;
b) este incadrat la cabinetul unui demnitar;
c) este desemnat de catre autoritatea sau institutia publica sa desfasoare activitati in cadrul unor misiuni diplomatice ale Romaniei ori in cadrul unor organisme sau institutii internationale, pentru perioada respectiva;
d) desfasoara activitate sindicala pentru care este prevazuta suspendarea in conditiile legii;
e) efectueaza stagiul militar, serviciul militar alternativ, este concentrat sau mobilizat;
f) este arestat preventiv;
g) efectueaza tratament medical in strainatate, daca functionarul public nu se afla in
concediu medical pentru incapacitate temporara de munca, precum si pentru insotirea sotului sau, dupa caz, a sotiei ori a unei rude pana la gradul I, inclusiv, in conditiile legii;
h) carantina, in conditiile legii;
i) concediu de maternitate, in conditiile legii;
j) este disparut, iar disparitia a fost constatata prin hotarare judecatoreasca irevocabila;

k) forta majora;
l) in cazul in care s-a dispus trimiterea in judecata pentru savarsirea unei infractiuni de natura celor prevazute la art. 54 lit. h);
m) pe perioada cercetarii administrative, in situatia in care functionarul public care a savarsit o abatere disciplinara poate influenta cercetarea administrativa, la propunerea motivata a comisiei de disciplina;
n) in alte cazuri expres prevazute de lege.

Raportul de serviciu al functionarului public poate fi suspendat si din initiativa functionarului public in urmatoarele situatii:

a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, pana la implinirea varstei de 3 ani, in conditiile legii;
b) concediu pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani sau, in cazul copilului cu handicap pentru afectiunile intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani;
c) desfasurarea unei activitati in cadrul unor organisme sau institutii internationale, in alte situatii decat cele prevazute la art. 94 alin. (1) lit. c);
d) pentru participare la campania electorala;
e) pentru participarea la greva, in conditiile legii.

In situatia suspendarii de drept a raporturilor de serviciu documentele care trebuie elaborate sunt:  

- emiterea actului administrativ de catre persoana care are competenta legala de numire in functia publica prin care se constata suspendarea raporturilor de serviciu;  
- comunicarea actului administrativ prin care se constata suspendarea catre ANFP;  
- intocmirea de catre functionarului public suspendat a cererii de reluare a activitatii;  
- emiterea de catre persoana care are competenta legala de numire in functia publica a actului administrativ prin care se dispune reluarea activitatii;  
- comunicarea actului administrativ prin care se dispune realuarea activitatii catre ANFP.  

In ceea ce priveste suspendarea raporturilor de serviciu din initiativa functionarului public documentele care trebuie intocmite sunt:

- cererea motivata a functionarului public, aprobata, in scris, de catre persoana care are competenta legala de numire in functia publica;
- emiterea actului administrativ de suspendare a raporturilor de serviciu;
- comunicarea ANFP a actului de suspendare a raporturilor de serviciu a  functionarului public;
- intocmirea de catre functionarul public suspendat a cererii de reluare a activitatii;
- emiterea de catre persoana care are competenta legala de numire in functia publica a actului administrativ prin care se dispune reluarea activitatii;
- comunicarea actului administrativ prin care se dispune realuarea activitatii catre  ANFP.

In ceea ce priveste termenul si conditiile in care se acorda preavizul, sediul materiei il reprezinta Legea 188/1999, republicata, cu modificarile  si completarile ulterioare.
Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.18 din 20 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit