Cum se acorda drepturile salariale pentru functionarii publici avansati

de Ioana Stoica 11 Ian. 2016 9379

Cum se acorda drepturile salariale pentru functionarii publici avansati
Functionarii publici au dreptul sa treaca dintr-o transa de vechime in alta, in functie de anii de vechime acumulati, potrivit dispozitiilor art. 11 alin.(3) si (4) din Legea 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.


In plus, legislatia in vigoare arata ca functionarii publici aflati in aceasta situatie au dreptul sa beneficieze de gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca superioara, care se plateste cu incepere de la data de intai a lunii urmatoare celei in care s-a implinit vechimea in munca, prevazuta la transa respectiva, prin acordarea claselor de salarizare prevazute de lege.

Avansarea personalului incadrat pe functii de executie in gradatia corespunzatoare transei de vechime in munca se face prin incadrarea in clasele de salarizare corespunzatoare vechimii in munca dobandite, prevazute la art. 11 alin. (3) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare, potrivit dispozitiilor art. 6 alin.(1) din OUG 83/2014.

In acest caz, personalul bugetar va beneficia de o majorare a salariului de baza avut, corespunzator numarului de clase de salarizare succesive suplimentare multiplicat cu procentul prevazut la art. 10 alin. (5) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare, fara acordarea salariului aferent clasei de salarizare prevazut in anexele la Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile ulterioare, dupa caz.

Atentie! Personalul bugetar avansat in functie beneficiaza de drepturile cuvenite incepand de la termenele stabilite prin legile mentionate.


In situatia unui eventual litigiu, salariatul va putea pretinde si daune-interese, precum si cheltuieli de judecata, aspecte de ordin financiar care vor genera un efort suplimentar asupra angajatorului.
Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016