Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Accesul la fonduri publice. Criterii de acces la finantare de catre institutiile publice

de Ioana Stoica 08 Apr. 2021 337

Accesul la fonduri publice. Criterii de acces la finantare de catre institutiile publice
aExista norme sau principii de drept, prevederi legale, atat in dreptul european, cat si in cel national cu privire la neingradirea accesului la fondurile publice (nationale si europene)?a


Raspunsul specialistului:

O reglementare cu titlu general nu exista cuprinsa in legislatia nationala sau europeana. Insa, punctual, in cadrul anumitor programe finantate din fonduri europene nerambursabile sunt stabilite conditii clare de eligibilitate pentru beneficiari, pentru care acestia din urma sunt obligati sa le indeplineasca pentru a accesa respectivele fonduri.

Comisia Europeana stabileste criterii specifice pentru fiecare program de finantare si pentru fiecare cerere de propuneri. Astfel, in cuprinsul respectivului program sunt definite categoriile de entitati beneficiare si criteriile de eligibilitate care trebui indeplinite pentru a accesa respectivele fonduri.

Spre exemplu in cadrul OUG 155/2020 privind unele masuri pentru elaborarea Planului national de relansare si rezilienta necesar Romaniei pentru accesarea de fonduri externe rambursabile si nerambursabile in cadrul Mecanismului de redresare si rezilienta sunt stabilite tipurile de beneficiari si beneficiari finali in functie de proiectele finantate.

Prin urmare, in functie de tipul de finantare este necesar sa se urmareasca cadrul financiar si regulile stabilite in cuprinsul acestuia de catre Comisia Europeana si ulterior adoptate si particularizate prin acte normative nationale, inclusiv prin ghiduri ale solicitantului sau alte documente utile implementarii.

In ceea ce priveste legislatia nationala si fondurile nationale publice legislatia specifica stabileste regulile si cadrul general, insa in functie de activitatea supusa finantarii trebuie identificate regulile aplicabile si tipurile de beneficiari eligibili.


Un exemplu in acest sens il reprezinta legislatia in domeniul achizitiilor care in cuprinsul art. 164 si art. 165 din Legea 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare stabileste situatii care exclud operatorii economici de la participarea la o anumita procedura de achizitie publica. Asadar, prin excluderea de la respectiva achizitie, in mod indirect este refuzata si finantarea din fonduri publice a serviciilor prestate de operatorii economici care se afla in situatiile de excludere.

Reguli specifice pentru beneficiari sunt reglementate si de legislatia in domeniul ajutorului de stat, OUG 77/2014 art. 33 alin. 6.


Prin urmare, o prevedere unica, general valabila pentru toate finantarile din fonduri publice nationale sau europene nu poate fi identificata si nu exista cuprinsa ca atare in legislatie. Insa, in mod particularizat, in functie de tipul de finantare ce se doreste a fi accesat trebuie analizat cadrul financiar si regulile aplicabile, pe tipuri de beneficiari si activitati eligibile.


Raspuns oferit de Nedelcu Alexandra, Expert Legislatia muncii, pentru PortalInstitutiiPublice.ro >>
 

Autor: Ioana Stoica



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi
Newsletter zilnic GRATUIT
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII
TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "TOP 7 Formulare folosite in Institutiile Publice"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016