Studiu de caz: Cheltuieli pana la aprobarea bugetului aferent anului 2021

de InfoInstitutii.ro 09 Mar. 2021 1093

Studiu de caz: Cheltuieli pana la aprobarea bugetului aferent anului 2021
“In bugetul de anul trecut, respectiv provizoriu 1 pe 12 din acest an, la articolul 200200 reparatii avem suma de 160.000 lei, in bugetul pe 2021 care nu este semnat inca avem suma de 60.000. Putem semna un contract de reparatii si sa facem plata pe suma de aproximativ 90.000 lei acum?”


Raspunsul specialistului:

Baza legala: Legea 500/2002 privind finantele publice cu modificarile si completarile ulterioare. Articolul 37. – (1) Daca legile bugetare nu au fost adoptate cu cel putin 3 zile inainte de expirarea exercitiului bugetar, Guvernul indeplineste sarcinile prevazute in bugetul anului precedent, limitele lunare de cheltuieli neputand depasi de regula 1/12 din prevederile bugetelor anului precedent, cu exceptia cazurilor deosebite, temeinic justificate de catre ordonatorii principali de credite, sau, dupa caz, 1/12 din sumele propuse in proiectul de buget, in situatia in care acestea sunt mai mici decat cele din anul precedent.

(2) Institutiile publice si actiunile noi, aprobate in anul curent, dar care incep cu data de 1 ianuarie a anului bugetar urmator, vor fi finantate, pana la aprobarea legii bugetare, in limita a 1/12 din prevederile acestora cuprinse in proiectul de buget.

Avand in vedere prevederile legale mai sus mentionate, pana la aprobarea bugetului aferent anului 2021, puteti efectua cheltuieli in limita a 1/12 din bugetul propus si nu din cel al anului 2020 deoarece din datele furnizate de dumneavoastra rezulta ca suma prevazuta pentru anul 2021 este mai mica decat cea din 2020.
Aceleasi prevederi sunt preluate si de OMFP 3155/2020 privind normele metodologice de inchidere a exercitiului bugetar aferent anului 2020.

Raspuns oferit de Crenguta Bodoc, expert judiciar, pentru PortalInstitutiiPublice.ro 



 

InfoInstitutii.ro Autor: InfoInstitutii.ro
Redactia InfoInstitutii.ro are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul institutiilor publice si legislatiei aferente. 

Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de Codul administrativ, salarizarea bugetara, modificarile privind institutiile publice si spetele contabile si fiscale din acest domeniu. Explicam detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile din sectorul bugetar. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016