de Ana Tudor 09 Iun. 2014 4216 |
Regulamentul intern al institutiilor publice reprezinta un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor.
Prin intermediul regulamentului intern vor fi stabilite o serie de reguli, atat disciplinare, cat si profesionale, aplicabile la locul de munca, prin care conducerea institutiei publice isi va fundamenta unele decizii.
In plus, regulamentul intern al institutiilor publice in 2014 cuprinde si criterii de evaluare a salariatilor.
In urma modificarii denumirii - regulament de ordine interioara, in regulament intern - nu a fost inlocuit doar numele. Inainte, regulamentul de ordine interioara era intocmit de angajator impreuna cu sindicatele, in timp ce acum, regulamentul intern reprezinta un act unilateral al angajatorului, la elaborarea caruia salariatii sunt numai consultati.
Atentie! Regulamentul intern este obligatoriu pentru toti participantii la raporturile de munca ce se deruleaza intr-o institutie publica si produce efecte obligatorii.
Angajatii institutiilor publice care nu respecta prevederile regulamentului intern vor fi trasi la raspundere pe motiv de abatere disciplinara si pot fi chiar si santionati.
Legea prevede ca modul concret de informare a fiecarui angajat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau chiar prin continutul acestuia.
teeest
Comentarii
Lasa un raspuns
Informatiile scrise aici sunt confidentiale.
Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.