Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Conflictul de interese pentru un consilier local. In ce conditii se poate petrece?

de Mara Dobrin 25 Oct. 2019 2759

Conflictul de interese pentru un consilier local. In ce conditii se poate petrece?
Va readucem aminte ca prin conflict de interese se intelege situatia in care persoana ce exercita o demnitate publica sau o functie publica are un interes personal de natura patrimoniala, care ar putea influenta indeplinirea cu obiectivitate a atributiilor care ii revin potrivit Constitutiei si altor acte normative (art. 70 din Legea nr.161/2003).


"Va rog sa va exprimati punctul de vedere asupra eventualei situatii de conflict de interese: X consilier local in Consiliul Local al comunei Niceni angajat al S.C. Y Botosani. Posibil contract de executie lucrari intre S C. Y si Comuna Niceni reprezentat prin primarul UAT-lui. Acel consilier local se afla in conflict de interese in cazul incheierii contractului de lucrari de catre comuna Niceni cu societatea la care este angajat?"

 

Este demn de mentionat ca la art. 228 din Codul administrativ se precizeaza ca, alesul local aflat in conflict de interese in conditiile prevazute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, are obligatia sa se abtina de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la incheierea sau participarea la incheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru:

    a) sot, sotie sau rude ori afini pana la gradul al II-lea inclusiv;
    b) orice persoana fizica sau juridica fata de care alesul local are calitatea de debitor al unei obligatii;
    c) o societate la care detine calitatea de asociat unic ori functia de administrator sau de la care obtine venituri;
    d) o alta autoritate din care face parte;
    e) orice persoana fizica sau juridica, alta decat autoritatea din care face parte, care a facut o plata catre acesta sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestuia;
    f) asociatie sau fundatie din care face parte.

 

ATENTIE!


In cuprinsul art. 228 lit.c) sunt mentionate si societatile de la care respectivul ales local obtine venituri, fara a se distinge intre diferite categorii de venituri.

Prin urmare, in acest concept generic de venituri apreciem ca ar putea intra si veniturile salariale, caz in care este de preferat pentru evitarea aparitiei unor probleme de conflict de interese ca respectivul consilier local sa se abtina de la participarea si votarea deciziei de incheiere a respectivului contract de lucrari, intrucat din acest contract pentru societatea respectiva de la care consilierul local obtine venituri rezulta un folos material direct.


Un raspuns oferit de specialistii de la PortalInstitutiiPublice >>>

 

 

 

Mara Dobrin Autor: Mara Dobrin
Redactor Institutii Publice
Cu o experienta de 9 ani in jurnalism, Mara Dobrin s-a alaturat echipei Rentrop & Straton, specializandu-se in ultimii 4 ani in crearea articolelor de interes in legislatia muncii, resurse umane si institutii publice. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 4.67 din 3 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016