Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Incompatibilitati in sectorul bugetar

de Ana Tudor 02 Dec. 2013 3552

Incompatibilitati in sectorul bugetar
Incompatibilitatea reprezinta o limitare a capacitatii persoanei de a ocupa o anumita functie publica sau de a se angaja pe un anumit post, ca urmare a faptului ca aceasta desfasoara deja anumite activitati.


Incompatibilitatile reprezinta restrictii de la regula libertatii cumulului de functii si de obicei ele pornesc din necesitatea evitarii conflictelor de interese. Curtea Constitutionala a stabilit ca reglementarea unor astfel de incompatibilitati nu reprezinta o incalcare a dreptului la munca si la alegerea profesiei, iar cele mai multe dintre ele se intalnesc in sectorul public.
 
Incompatibilitatile nu se confunda cu interdictiile, care privesc un anume tip de comportament in perioada in care angajatul se afla in functie, cum ar fi interdictia de a face politica.
 
Incompatibilitati generale
 
In cazul incompatibilitatilor generale, angajatului respectiv i se interzice desfasurarea oricarei alte activitati. Fac in general exceptie functiile didactice din invatamantul superior si uneori si cele din cercetare, care se pot cumula cu orice alta activitate sau functie publica.
 
In cazul incompatibilitatilor speciale avem in vedere interdictia de a desfasura anumite activitati, cu privire la care legiuitorul socoteste ca ar avea potentialul generarii unui conflict de interese. In acest caz, reglementarea este mai precisa, iar incompatibilitatea este reglementata cu referire directa la eliminarea riscului de conflict de interese.
 
Incompatibilitatea functionarilor publici
 
Pana in 2011, functionarii publici nu puteau desfasura nicio alta activitate, cu exceptia celei in invatamantul superior. Art. 96 alin. (1) din Legea nr. 161/2003 a fost modificat prin Legea nr. 284/2010 incepand cu 1 ianuarie 2011, iar in teza a II-a se prevede astazi ca functionarii publici/ parlamentari/ cu statut special pot exercita functii sau activitati in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice sau al creatiei literar-artistice.
 
Asadar, aceste categorii ale functionarilor publici pot exercita functii in alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu se afla in legatura directa sau indirecta cu atributiile exercitate, stabilite in fisa functionarului public.
 
Incompatibilitati in domeniul sanatatii
 
Incompatibilitatile din domeniul sanatatii nu se refera doar la salariatii bugetari, ci la toate categoriile de angajati. Acestea au rolul de a evita riscul de conflicte de interese, atat in activitatea de management spitalicesc, cat si in activitatea medicala propriu-zisa.
 
1. Functiile de director coordonator si director coordonator adjunct sunt incompatibile cu:
– exercitarea oricaror altor functii remunerate, neremunerate sau/si indemnizate, cu exceptia functiilor sau activitatilor in domeniul didactic, al cercetarii stiintifice, al creatiei literar-artistice si in domeniul medical, desfasurate in afara programului normal de lucru si care nu au legatura cu functia detinuta;– exercitarea oricarei activitati sau oricarei alte functii de conducere, inclusiv a celor neremunerate;
– exercitarea oricarei functii in cadrul organizatiilor sindicale sau patronale de profil;
 
2. Functia de manager general este incompatibila cu:
– exercitarea unor functii in cadrul unei autoritati executive, legislative ori judecatoresti, pe toata durata mandatului, precum si cu detinerea de orice alte functii salarizate, cu exceptia functiilor sau activitatilor in domeniul medical desfasurate in aceeasi unitate sanitara, a activitatilor didactice, de cercetare stiintifica si de creatie literar-artistica;
– detinerea mai multor functii de manager salarizate sau nesalarizate;
– detinerea unei functii de conducere salarizate in cadrul Colegiului Medicilor din Romania, Colegiului Medicilor Dentisti din Romania, Colegiului Farmacistilor din Romania, Ordinului Asistentilor Medicali si Moaselor din Romania sau al filialelor locale ale acestora ori al organizatiilor sindicale de profil;
 
3. Functia de manager persoana fizica este incompatibila cu:
– exercitarea oricaror altor functii salarizate, nesalarizate sau/si indemnizate, cu exceptia functiilor sau activitatilor in domeniul medical in aceeasi unitate sanitara, a activitatilor didactice, de cercetare stiintifica si de creatie literar-artistica;
– exercitarea oricarei activitati sau oricarei alte functii de manager, inclusiv a celor neremunerate;
– exercitarea unei activitati sau a unei functii de membru in structurile de conducere ale unei alte unitati spitalicesti;
– exercitarea oricarei functii in cadrul organizatiilor sindicale sau patronale de profil;
 
4. Exercitarea profesiei de medic este incompatibila cu calitatea de angajat sau colaborator al unitatilor de productie ori de distributie de produse farmaceutice sau materiale sanitare;
 
5. Exercitarea profesiei de medic dentist este incompatibila cu calitatea de angajat sau colaborator al unitatilor de productie ori distributie de produse farmaceutice, materiale sanitare sau materiale de tehnica dentara;

 
Autor: Ana Tudor
teeest



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 2 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

Comentarii

0 comentarii

Lasa un raspuns

Informatiile scrise aici sunt confidentiale.

Adresa de email data nu va fi publicata niciodata. De asemenea, toate informatiile furnizate nu vor fi partajate cu terte persoane.



Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Contabilitatea cheltuielilor bugetare. TOP 9 studii de caz"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016