Organizarea evaluarii profesionale pentru personalul platit din fonduri publice

de Ioana Stoica 11 Aug. 2014 3031

Organizarea evaluarii profesionale pentru personalul platit din fonduri publice
Evaluarea personalului platit din fonduri publice este reglementata de Legea nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial nr. 877 din 28 decembrie 2010.


Conducatorul institutiei publice are obligatia de a include procedura evaluare a salariatilor in cuprinsul regulamentului intern, care va fi adus in mod obligatoriu la cunostinta tuturor salariatilor.

Angajatorul are dreptul sa stabileasca obiectivele de performanta individuala, precum si criteriile de evaluare a realizarii acestora, potrivit art. 40 alin. (1) lit. f) din Codul Muncii. In plus, angajatorul are obligatia de a introduce in regulamentul intern aceste criterii, dar si procedurile de evaluare profesionala aplicabile salariatilor unitatii.

Scopul organizarii evaluarii salariatilor platiti din fonduri publice se refera la la promovare si salarizare, reglementata prin Legea-cadru nr.284/2010.
 
Promovarea in grade sau trepte profesionale imediat superioare se face din 3 in 3 ani, in functie de performantele profesionale individuale, apreciate cu calificativul "foarte bine", cel putin de doua ori in ultimii 3 ani, de catre comisia desemnata prin dispozitie a ordonatorului de credite bugetare, din care fac parte sindicatele sau, dupa caz,
reprezentantii salariatilor.

Evaluarea angajatilor bugetari se realizeaza in functie de responsabilitatile postului, munca depusa, cantitatea si calitatea acesteia, importanta sociala a muncii, rezultatele obtinute, dar si dupa urmatoarele criterii:
 
- cunostinte si experienta
- complexitate, creativitate si diversitatea activitatilor

- judecata si impactul deciziilor
- influenta, coordonare si supervizare
- contacte si comunicare
- conditii de munca
- incompatibilitati si regimuri speciale

Ioana Stoica Autor: Ioana Stoica
Ioana Stoica, profesionist cu experienta de peste 7 ani in contabilitatea si fiscalitatea institutiilor publice, organizeaza si redacteaza spete contabile din domeniul bugetar, aducand in atentia dvs. orice modificari de ultima ora din acest sector legislativ. 



Ti-a placut acest articol?
Recomanda-l prietenilor:
Va place acest articol ?
Dati o nota de la 1 la 5 !

Rating:
Nota: 5 din 1 voturi

Newsletter zilnic GRATUIT

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul infoinstitutii.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

eNews Info INSTITUTII

Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii

Va oferim Cadou un Raport Special Gratuit "Legislatia Muncii pentru Institutiile Publice. TOP 10 Formulare obligatorii"

Completeaza adresa de email la care vrei sa primesti Raportul Gratuit

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016